چهارشنبه 28 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه ها از ۲۰ فروردين ۹۳

سخنگوی دولت گفت: نخستين گام برای اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه ها از ۲۰ فروردين آغاز می شود.

به گزارش ايلنا، محمدباقر نوبخت درباره آخرين مصوبات هيئت وزيران درسال ۱۳۹۲ با اشاره به اينکه ضوابط اجرايی قانون بودجه سال ۱۳۹۳ درهيئت وزيران تصويب شد، گفت: در جلسه امروز همچنين برخی آيين نامه های اجرايی تبصره های مختلف قانون بودجه سال۹۳ هم تصويب شد.

سخنگوی دولت از ديگر مصوبات امروز هيئت وزيران به سود بازرگانی برای واردات و صادرات کالا اشاره کرد و افزود: دولت با اين تصميم راه را برای واردات کالاها و مايحتاج ضروری مردم تسهيل کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبخت گفت: هيئت وزيران همچنين برای تکميل اعتبارات طرح‌های عمرانی به خصوص در استان‌ها مصوبه داشت.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت در سال ۹۲ برای تغيير نرخ بيکاری و کاهش قيمت‌ها اظهار داشت: دولت در اين زمينه قدم‌های مؤثری برداشت اگر چه اين وضع را مطلوب و قابل دفاع نمی دانيم.

نوبخت همچنين گفت: درباره سهميه بنزين شهروندان تصميمی گرفته نشده است.

وی افزود: سال ۹۲ در حالی به پايان می رسد که دولت به رغم ناکافی بودن منابع درآمدی، توانست به اولويت‌های قانون درباره همه پرداختی‌های حقوق و دستمزد کارکنان خود اقدام کند و معوقات طرح‌های عمرانی را نيز بپردازد.

سخنگوی دولت گفت: بهبود معيشت و وضع اقتصادی مردم همچنان از اولويت‌های دولت است و اميدواريم روند کاهنده نرخ تورم در ماه‌های آينده نيز ادامه پيدا کند.

وی درباره زمان دقيق اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی يارانه‌ها نيز گفت: مرحله دوم اين قانون در تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ منعکس شده و نخستين گام برای اجرای مرحله دوم ثبت نام است که از ۲۰ فروردين آغاز می شود.

نوبخت در اين خصوص افزود: در فرمی که از اين تاريخ در فضای مجازی در اختيار متقاضيان قرار می گيرد از آنها اطلاعاتی خواسته می شود که وضع خود را به عنوان سرپرست خانوار منعکس کنند و در واقع به نوعی خوداظهاری می کنند و خودشان خواهند گفت که آيا به اين مبلغ يارانه نياز دارند يا خير.

وی اضافه کرد: اما در نهايت بند «و» تبصره ۲۱ اين حق را در اختيار دولت قرار داده است که از يک سطحی به بعد فرد نيازمند را دولت تعيين کند.

نوبخت گفت: ثبت نام نکردن به اين معنا نيست که فرد نيازی ندارد بلکه او ترجيح داده است در يک حرکت ملی به دولت کمک کند تا با جمع کردن اين مبالغ يارانه منابع بزرگی داشته باشد تا به توليد، بهداشت، بيمه درمانی و همين طور حفظ محيط زيست و حمل و نقل عمومی اقدام کند.

سخنگوی دولت تصريح کرد: در سال دوم اجرای هدفمندی يارانه‌ها دولت دنبال اين نيست که منابع مالی برای خود ايجاد کند و کسری بودجه اش را تقليل دهد بلکه از اين مبالغ هيچ ريالی به خزانه دولت واريز نمی شود و در عين حال دولت ۱۱ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان از بودجه عمومی برمی‌دارد و برای سلامت، محيط زيست و غيره هزينه می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016