پنجشنبه 21 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: پيگيری های ديپلماسی در مورد آخرين مرزبان ربوده شده افزايش می يابد

تهران- ايرنا- وزير کشور اعلام کرد: به هيچ وجه قبول نمی کنيم که جمشيد دانايی فر آخرين مرزبان گروگان گرفته شده به شهادت رسيده باشد و پيگيری های ديپلماسی در اين زمينه را افزايش می دهيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در حاشيه دومين روز از همايش کشوری مديران ارشد کميته امداد امام خمينی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: دولت پاکستان و کسانی که مسووليت پيگيری وضعيت آخرين مرزبان ربوده شده را به عهده گرفتند مسوول هستند و ما منتظر تعيين تکليف در اين زمينه هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: هر گونه خبری که در اين زمينه اعلام شود را به اطلاع مردم خواهيم رساند.

وزير کشور گفت: در مورد مرزبانان گروگان گرفته شده صحبت های زيادی در رسانه های از جوانب مختلف انجام شد اما اين مطالب کامل نبوده است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: دوستان ما با توجه به اطلاعاتی که در حوزه کاری خودشان داشتند صحبت هايی مطرح کردند که اين صحبت ها به کليات تسری داده شده بود.

وی تاکيد کرد: در زمينه مسايل امنيتی بخشی از مطالب قابل ذکر نيست و به همين دليل افرادی که صلاحيت ندارند يا اطلاعات کمی دارند نبايد به بيان اين موضوعات بپردازند.

وزير کشور با اشاره به اينکه اين وزارتخانه به عنوان مسوول شورای امنيت متولی اين مسئله است گفت: در شورا اين مسئله با حضور مسوولان دستگاه های مختلف امنيتی ، انتظامی، ديپلماسی و نظامی مورد بحث قرار گرفت و اين دستگاه ها به صورت هماهنگ اقدامات مختلفی انجام داده که در نتيجه چهار نفر از مرزبانان به کشور بازگشتند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: طرح برخی از مسايل که در رسانه ها ذکر می شود کار نيروی امنيتی و وزارت کشور را در انجام مسووليت بعدی دچار مشکل کرده و در برخی موارد سبب نگرانی مردم می شود و بر اين اساس افرادی که اطلاع کمی از اين موضوعات دارند، نبايد در اين زمينه اظهار نظر کنند.

وزير کشور در مورد برگزاری همايش کشوری مديران ارشد کميته امداد امام خمينی(ره) گفت: جلسه امروز به منظور هماهنگی بين وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کميته امداد امام خمينی(ره) برای ارايه طرح در زمينه اشتغال و مواد مخدر برگزار شد.

وی با بيان اينکه، کميته امداد، ظرفيت های بسيار خوبی از نظر تجربه، علمی و مديريت دارد، افزود: از سوی ديگر کميته امداد امام خمينی(ره) به صورت واقعی در بتن مردم است و تلاش های خوبی در حوزه اشتغال و توليد انجام داده است.

وی با بيان اين که، در اين جلسه مقرر شد تا کميته امداد با هماهنگی استانداران در سراسر کشور طرح خود را در زمينه اشتغال و توليد ارايه دهد تصريح کرد: البته در حوزه مواد مخدر نيز مقرر شد، کميته امداد امام خمينی(ه) در زمينه های پيشگيری، درمان و صيانت، طرح هايی ارايه دهد که بر اين اساس قبل از شروع سال جديد در اين زمينه جلسه ای برگزار و به نتايج خوبی هم رسيديم.

وزير کشور اضافه کرد: کميته امداد امام خمينی(ره) می تواند به صورت جدی و قوی در حوزه درمان، پييگشری و صيانت در ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنين در وزارت کشور به عنوان دولت، فعاليت داشته باشد و به همين خاطر وزارت کشور آمادگی دارد تا از همه ظرفيت های کميته امداد در زمينه اشتغال بويژه اشتغال کوچک و زود بازده استفاده کند.

وی در خصوص آخرين وضعيت استخدام آزمون استانداری سال ۹۱، اظهار داشت: منتظر هستيم تا دولت مجوز مربوطه را اعلام و تامين اعتبار صورت گيرد، متاسفانه در ساير وزارتخانه نيز در انتهای دولت گذشته تصميم گيريهايی شد که دارای مجوز از سوی سازمان مديريت نبود و تامين اعتبار نيز نشده بود.

وی تاکيد کرد: دولت پيگير اين مساله است، اما بايد برای اين مساله تامين منابع انجام شود و تعيين جايگاه از سوی دولت صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016