شنبه 23 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط وخيم جسمی علی مرادی زندانی سياسی در زندان ميناب

علی مرادی زندانی سياسی کُرد به دليل نارحتی قلبی در وضعيت وخيمی به‌سر می‌برد و با توجه به امکانات محدود بهداری زندان مرکزی ميناب برای معالجه زندانيان اين زندان، وی نياز فوری به اعزام به بيمارستان خارج از زندان دارد.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان: علی مرادی زندانی سياسی کُرد محبوس در زندان ميناب مشکلات جدی قلبی دارد و وضعيت جسمی وی رو به وخامت گذاشته است. اين زندانی سياسی تاکنون چند بار به دليل مشکلات قلبی به بهداری زندان ميناب منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می‌شود علی مرادی دو روز قبل نيز در مورد وضعيت نامناسب جسمانی خود به مسوولان زندان تذکر داده بود ولی هيچ‌يک از مسوولان در اين مورد اقدامی نکرده‌اند.

علی مرادی در اواخر بهمن‌ماه ۱۳۸۲، در روستای کانی‌دينار از توابع مريوان در استان کردستان، توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کُرد، به ۳۰ سال حبس و تبعيد به زندان ميناب محکوم شد. وی در زندان دچار ناراحتی قلبی شد و در اين چند سال بارها به علت حمله شديد قلبی به بهداری زندان و يا مراکز خارج از زندان منتقل شده است.

اين زندانی سياسی کُرد در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۶، به دليل حمله شديد قلبی به زندان ابولفضل بندرعباس منتقل و بعد از معاينه‌های پزشکان متخصص از جمله دکتر مجيد نصيری و دکتر علی شابان، تشخيص داده شد که وی نبايد در زندان نگهداری شود.

يکی از اعضای خانواده اين زندانی سياسی طی گفتگويی با خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان با اشاره به اينکه علی مرادی يک فعال سياسی است گفت: "او را به زندان ميناب منتقل کرده‌اند و بعد سال گذشته هم وی را به زندان بندعباس و دوباره به زندان ميناب انتقال دادند و حالا او و چند زندانی سياسی کُرد ديگر، در ميان زندانيان شرور، قاچاقچی، قاتل و معتاد نگهداری می‌شوند."

اين عضو خانواده در ادامه افزود: "علی هم‌اکنون نارحتی قلبی دارد و دکترها به وی گفته‌اند که بايد در بيمارستانی مجهز بستری و عمل شود، هرچند حدود شش سال پيش نيز به دليل داشتن ناراحتی قلبی و عروقی، از زندان ميناب به يکی از بيمارستان‌های شيراز منتقل شد و در آن‌جا تحت جراحی قلب قرار گرفته بود اما متاسفانه شدت بيماری قلبی وی بيشتر شده است. علی مرادی اکنون شديدا نياز به جراحی قلب در بيرون از زندان دارد، ولی مسوولين زندان و مسوولين قضايی و اطلاعات از انتقال او به بيرون از زندان جهت مداوا جلوگيری می‌کنند."

گفتنی است علی مرادی پيش از دستگيری توسط نيروهای امنيتی، در سال ۱۳۷۷ نيز به اتهام همکاری با احزاب کُردی دستگير شده و ۵ سال را در زندان ميناب گذرانده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016