سه شنبه 21 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی در خصوص وضعیت سلامتی علی مرادی زندانی سیاسی کُرد

یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت علی مرادی زندانی سیاسی کُرد به دلیل مسمومیت غذایی در زمان نگهداری در سلولهای انفرادی زندان بندر عباس در وضعیت وخیمی بسر می‌برد و او در این مدت قادر به غذا خوردن نبوده و با توجه به امکانات محدود بهداری زندان مرکزی بندر عباس برای معالجه زندانیان این زندان، نیاز فوری به اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان خارج از زندان وجود دارد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ این فعال حقوق بشر روز شنبه ۳ آذرماه علی مرادی بعد از اعتراض نسبت به بهم ریختن وسایل زندانیان، توسط ماموران در هنگام بازرسی از سوی نیروهای گارد زندان بند عباس در حضور دیگر زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده و بعدا به دستور مسولین زندان نیز به بند ویژه ( بند شامل سلول انفرادی ) این زندان منتقل شده است و در این مدت از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است. بعد از یک هفته مسئولین زندان او را دوباره به بند داخل زندان منتقل کرده اما به دلیل نامشخص این زندانی سیاسی دچار مسومیت غذایی شده و با گذشت نزدیک به یک هفته همچنان وضعیت سلامتی وی وخیم گزارش شده است.

به گفته وی این زندانی سیاسی حدود ۵ سال پیش نیز به دلیل داشتن نارحتی قلب و عرق از زندان میناب به یکی از بیمارستانهای شیراز منتقل شده بوده است و در آنجا تحت جراحی قلب قرار گرفته و پزشکان نیز با توجه به وضعیت نارحتی قلبی وی تحمل حبس را برای او خطرناک توصیف کرده بودند اما به دلیل فشار اداره اطلاعات کُردستان، مسولین زندان و دادگاه با آژادی وی موافقت نکرده بودند.

این فعال حقوق بشر در خصوص سابقه ی این زندانی سیاسی به کمپین گفت :« علی مرادی در تاریخ ۲۹/۱۱/۸۲ به اتهام همکاری با حزب کومله در روستای ” کانی دینار ” از توابع مریوان بازداشت و بعدا در دادگاه انقلاب شهر مریوان به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کومله به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شده است. اما اواخر بهمن ماه سال گذشته بعد از حضور یکی از بازرسان سازمان زندانهای کشور به نام شمس در زندان میناب، علی مرادی زندانی سیاسی به دلیل نیاز به رسیدگی پزشکی نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندان با این بازرس گفتگو کرده است و نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندانیان در زندان اعتراض کرده است. بعدا به دستور رئیس زندان میناب به بهانه‌ واهی این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی انتقال داده شده و مسئولان زندان بعد از حدود ۱۵ روز از انتقال وی به سلولهای انفرادی در یک روند غیر قانونی وی را به زندان بندعباس تبعید کرده‌اند.

این منبع همچنین مدعی شد که علی مرادی نیز در اعتراض به این تبعید غیرقانون از روز ۱۶ فروردین به مدت ۳۰ روز ماه اقدام به دوختن لبهایش و اعتصاب غذا کرده بود اما نهایتا با قول مساعد مسولین زندان به اعتصاب غذای خویش پایان داده بود. او پیشتر نیز درسال ۷۷ به اتهام همکاری با احزاب کُردی بازداشت و به مدت ۵ سال در زندان میناب تحمل حبس نموده است که با احتساب به این محکومت او مدت ۱۴ سال به اتهام فعالیتهای سیاسی در زندان سپری کرده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016