یکشنبه 24 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان : توييتر يک شبکه بين المللی قاچاق اطلاعات است

عصر ايران ـ اردوغان با اشاره به اينکه اين شرکت ها بايد مثل تمامی شرکت های بين المللی در داخل کشورهای مختلف خود را با قوانين داخلی کشورها هماهنگ کنند، افزود ، دولت او همچنان پيگير مطالبات خود از شبکه توييتر است.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه شبکه جهانی توييتر را يک شرکت بين المللی "قاچاق اطلاعات" دانست.

به گزارش عصر ايران به نقل از سی ان ان ترک ، اردوغان که روز گذشته در مراسم گشايش يک پروژه در استانبول سخن می گفت با حمله به دادگاه قانون اساسی که اخيرا مصوبه فيلتر کردن شبکه توييتر در ترکيه را لغو کرده است، گفت: شبکه هايی چون فيسبوک، توييتر و يوتيوب ، بنگاه های اقتصادی بين المللی هستند که برای سود دهی برای بانيان خود بنيان گذاشته شده اند ولی کار اين قبيل شرکت ها قاچاق اطلاعات در سطح جهانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان با اشاره به اينکه اين شرکت ها بايد مثل تمامی شرکت های بين المللی در داخل کشورهای مختلف خود را با قوانين داخلی کشورها هماهنگ کنند، افزود ، دولت او همچنان پيگير مطالبات خود از شبکه توييتر و انجام اصلاحاتی است که به گفته او به امن شدن فضای اينترنت در ترکيه ، می انجامد.

نخست وزير ترکيه پيشتر نيز با متهم کردن معترضان خيابانی ترکيه به آنارشی و آشوب گری ، شبکه هايی چون فيسبوک و توييتر را ابزارهای شيطانی خوانده بود.

اخيرا انتشار مکالمات تلفنی خصوصی منسوب به اردوغان در شبکه يوتيوب جنجال گسترده ای در اين کشور ايجاد کرده است. اردوغان در اين مکالمات که بيشتر آنها درباره پرونده فساد مالی بزرگ در ترکيه است، با فرزند خود بلال و ديگر مقامات دولتی توصيه هايی به آنها می کند.

اردوغان اين نوارهای صوتی را مونتاژ شده و جعلی و در راستای تخريب دولت خود توصيف کرده و طرفداران " فتح الله گولن" روحانی متنفذ ترکيه ای ساکن در آمريکا را به دست داشتن در اين پروژه تخريب متهم کرده است.

دادگاه قانون اساسی ترکيه اخيرا قوانين مصوبه پارلمان ترکيه درباره تغييرات در نظام قضايی ترکيه را نيز مغاير با قانون اساسی دانسته و آن را رد کرده است.

افشای پرونده فساد مالی بزرگ بزرگ ترين بحران سياسی برای دولت اردوغان در ۱۲ سال اخير به شمار می شود، اما در انتخابات اخير شوراها و شهرداری های ترکيه حزب حاکم عدالت و توسعه پيروز شد و مخالفان اردوغان نتوانستند آن گونه که انتظار داشتند بر افکار عمومی ترکيه تاثير گذاشته و جايگاه اردوغان و حزب حاکم ترکيه را متزلزل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016