دوشنبه 25 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد وزير امنيت اسرائيل از موضع واشنگتن در قبال ايران

• يکی از اعضای امنيتی کابينه بنيامين نتانياهو از سياست‌های ايالات متحده در مذاکرات هسته‌ای با ايران به شدت انتقاد کرد. او سخنان اخير وزير خارجه آمريکا در مورد برنامه هسته‌ای ايران را " نگران‌کننده و غيرمنتظره" خواند.

دویچه وله ـ وزير امور استراتژيک اسرائيل می‌گويد: «ما حاضر نيستيم توافقی را بپذيريم که به ايران اين امکان را می‌دهد ظرف مدت چند ماه يا يک سال بمب اتمی بسازد». يووال اشتاينيتز که وزير امنيتی بنيامين نتنياهو – نخست‌وزير اسرائيل – هم هست، اين سخنان را پس از نشست کابينه در روز دوشنبه (۱۴ آوريل/ ۲۵ فروردين) بر زبان آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين سخنان اخير جان کری، وزير خارجه ايالات متحده، در مورد برنامه هسته‌ای ايران را "نگران‌کننده، غيرمنتظره و غير قابل قبول" خواند.

کری هفته گذشته در کميسيون سياست خارجی سنای آمريکا گفته بود اگر ايران محدوديت‌های کنونی غنی‌سازی را لغو کند، در عرض دو ماه اورانيوم لازم برای ساخت يک بمب اتمی را توليد خواهد کرد. جان کری در عين حال هدف نهايی مذاکرات هسته‌ای را حصول اطمينان از عدم دسترسی ايران به تسليحات اتمی عنوان کرده بود.

بر اساس توافق ژنو که مهلت اوليه آن تا ۲۰ ژوئيه تعيين شده، ايران در برابر لغو برخی تحريم‌ها، بخشی از برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده است. نمايندگان ايران و گروه موسوم به ۵+۱ پس از توافق ژنو سه دوره مذاکره کارشناسی برگزار کرده‌اند. هدف از اين گفت‌وگوها تنظيم سند توافق نهايی است.

وزير امور استراتژيک اسرائيل روز دوشنبه افزود: «ما اين مذاکرات را با نگرانی دنبال می‌کنيم. ما مخالف راه‌حل ديپلماتيک نيستيم اما مخالف راه‌حلی هستيم که سرتاسر به سود ايران باشد و اين کشور را به قدرت نوظهور اتمی تبديل کند.»

اسرائيل برنامه هسته‌ای ايران را خطری برای موجوديت خود ارزيابی می‌کند و بارها تهديد کرده که در صورت عدم نتيجه‌بخشی مطلوب مذاکرات، به تأسيسات هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله نظامی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016