شنبه 9 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما: توافق با ايران نبايد بی ارزش باشد

فرارو ـ رئيس جمهور آمريکا در ديدار با پادشاه عربستان به وی اطمينان داد که توافق هسته ای ۱+۵ با ايران، به زيان کشورهای منطقه نخواهد بود.

به گزارش رويترز، "باراک اوباما" در گفتگوی دوساعته خود با پادشاه عربستان سعودی گفت نمی خواهد بر سر مسائل هسته ای با ايران به يک توافق بی‌ ارزش دست پيدا کند.

در همين رابطه يک مقام ارشد آمريکايی به خبرگزاری رويترز گفت : ديدار باراک اوباما با ملک عبدالله با هدف کاهش نگرانی آمريکا در مورد روابط متزلزل اين کشور با متحد قديمی خود يعنی عربستان سعودی برنامه ريزی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيانيه کاخ سفيد نيز آمده است که در اين مذاکرات باراک اوباما بر اهميت رابطه مستحکم واشنگتن با بزرگترين صادر کننده نفت جهان تاکيد کرده است.

به گفته يک مقام آگاه در اين نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پيش از سفر اوباما به رياض خواستار تشديد فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در اين کشور شده بودند.

اين مقام آمريکايی به خبرنگاران گفت دو رهبر درباره اختلافات تاکتيکی گفتگو کردند در حالی که منافع راهبردی آنها مشترک و مورد توافق است. اين مقام افزوده است فکر می‌کنم آمدن به رياض و توضيح اين موضوع برای پادشاه که اوباما مصمم به توقف ايران در دستيابی به سلاح هسته ای است حائز اهميت است.

به ادعای وی اين ديدار فرصتی بود تا ملک عبدالله را مطمئن سازيم که توافق بدی را قبول نخواهيم کرد و تمرکز بر موضوع هسته ای بدان معنا نيست که درباره ديگر فعاليت های بی ثبات کننده ايران در منطقه نگرانی نداريم.

همچنين دو رهبر درباره جنگ داخلی سوريه گفتگوی مفصلی داشتند و به گفته اين مقام مطلع هر دو کشور نسبت به انتقال سياسی در سوريه و حمايت از مخالفان ميانه رو اشتراک نظر دارند.

رئيس جمهور آمريکا ديروز جمعه وارد پايتخت عربستان سعودی شد. رسانه های دولتی عربستان گفته اند که مذاکرات دو کشور بر تلاش برای صلح در خاورميانه و بحران سوريه متمرکز بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016