سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرامیداشت مصطفی تاج زاده و بهاره هدایت با حضور نسرین ستوده، مهسا امرآبادی، فخرالسادات محتشمی‌پور و...

کلمه - تعدادی از خانواده‌های زندانيان سياسی و شهدای جنبش سبز، فعالان سياسی اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران با برگزاری مراسم افطار در منزل سيدمصطفی تاجزاده، چهل و يکمين ماه روزه‌داری اين زندانی سياسی و همچنين سالروز تولد بهاره هدايت فعال دانشجويی و عضو دفتر تحکيم وحدت را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار کلمه اين مراسم با حضور دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، خانواده بهاره هدايت و همچنين رضا ملک که به تازگی بعد از ۱۳ سال آزاد شده است، برگزار شد.

در اين مراسم ضمن گراميداشت پايداری پنج ساله مصطفی تاجزاده و روزه‌داری چهل و يک ماهه وی از پايداری و استقامت بهاره هدايت نيز تقدير شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مراسم فخرالسادات محتشمی‌پور همسر تاجزاده با اشاره به استقامت بهاره هدايت آرزوی آزادی هرچه سريعتر وی و ساير زندانيان سياسی را کرد.

همچنين نسرين ستوده وکيل دادگستری و از هم‌بنديان بهاره درباره ويژگی‌های اين زندانی سياسی گفت: بهاره از ابتدای ازدواجش از خانه و کاشانه‌اش دور بود و اکنون به صورت مداوم ۵ سال در زندان به سر برده است. بهاره در زندان هم سختی‌های زيادی متحمل شد چرا که سال ۸۹ و ۹۰ يکی از بدترين دوره‌های زندان و بند زنان بود. دوره‌های سختی را تجربه کرد دوره‌هايی که با محکومين عمومی گذراند و وقتی زندانيان سياسی را جدا کردند جو بسيار رعب‌آور امنيتی در بند زنان حاکم بود. البته در آن دوران من در بند نبودم اما شنيده‌ام که واقعا شرايط سختی داشتند. پس از آن تا پايان سال ۹۱ به جرات می‌توان گفت که بند زنان جو پر از التهاب و رعب و وحشت بود. اين دوران سخت را بهاره با سربلندی پشت سر گذاشت و ما مقاومت و پايداری او را تحسين می‌کنيم و همين‌طور بسيار اميدواريم بهاره اين مسير را ادامه دهد و اميدوار و خوش‌بين هستيم که امسال سال آزادی همه زندانيان باشد.

مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار و ديگر هم‌بندی بهاره هدايت هم در تقدير از اين فعال دانشجويی دربند گفت: بهاره برای من پر از زندگی و شور زندگی است. عاشق زندگی کردن با امين است و در کنار تمام اين عشق و علاقه به زندگی مقاومت خاص خودش ديده می‌شود که او را از بسياری ديگر متمايز می‌کند. عمق بهاره در عين بی‌ادعايی او ديگر ويژگی منحصر به فردش است. عمق نگاه بهاره و بی‌ادعايی او در عين اينکه هزينه زيادی متحمل شده واقعا ستودنی‌ست. حضور بهاره در زندان برای من درد بزرگی‌ست و اميدوارم هرچه زودتر اين درد تمام شود.

در ادامه اين مراسم فخرالسادات محتشمی‌پور نيز با يادآوری فعاليت‌های بهاره هدايت گفت: سال ۸۵ بهاره مسئول کميسيون زنان تحکيم وحدت بود و آن زمان مشارکت فعاليت‌های زيادی داشت. ما سعی داشتيم با گروه‌های مختلف ارتباط بگيريم، از همان زمان بهاره را شناختم. نقش بهاره نقش وصل بود تا فصل. دو يا سه سال پيش با من تماس تلفنی داشت و گفت که اينها از من انتظاراتی دارند که نمی‌توانم انتظارات آنان را برآورده کنم. به آنها گفته‌ام که می‌خواهم زندگی کنم اما اينها به من می‌گويند توبه و عذرخواهی کن اما من کاری نکردم که بخواهم برای آن عذرخواهی کنم بنابراين چنين کاری را نمی‌کنم. بهاره بر آرمان‌های خود ايستادگی کرد و من به خانواده بهاره به خاطر تربيت چنين دختری تبريک می‌گويم. برای ما باعث افتخار است که چنين قهرمان‌هايی داريم که سنبل نشاط و شور و زندگی هستند. بهاره نشان داد که از پشت ميله‌ها و حصارها می‌توان عاشقانه زندگی کرد.

همچنين مادر بهاره هم با تشکر از حاضران گفت: من به دخترم افتخار می‌کنم که همچنان پس از ۵ سال روحيه شادی دارد و هربار که به ملاقاتش می‌رويم او ما را نصيحت می‌کند که مقاوم باشيم و صبر کنيم. خدا رو شکر که روحيه بهار خوبه و اميدوارم همه زندانی‌های سياسی به زودی آزاد شوند.

در ادامه اين مراسم امين احمديان همسر بهاره هدايت نيز با بيان اينکه ۵ سال است که برای بهاره در غيابش تولد ميگيريم، از همراهان و دوستانی که در اين سال ها خانواده های زندانيان سياسی را تنها نگذاشتند، تشکر کرد.

وی با اشاره به شرايط سختی که سيدمصطفی تاجزاده دارد، افزود: درست است که به همه زندانيان ظلم شده است اما واقعا ايزوله نگه داشتن يک زندانی برای چند سال ظلم بی‌حدی‌ست که به ايشان می‌شود. علی‌رغم اين همه ظلم خانم محتشمی‌پور هميشه به ما روحيه داده و خانه‌اش محفلی گرم برای ماست و قابل ستايش است. مسائل زياد است و بايد اين ظلم گفته شود. همه هم‌درد هستيم اميدواريم اين زحم‌ها التيام پيدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016