پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو در زندان تبريز دست به اعتصاب زدند

خبرگزاری هرانا – آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو، زندانيان سياسی زندان مرکزی تبريز از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردين ماه ۱۳۹۲ در اعتراض به آزار و اذيت‌های وارده بر خانواده‌های زندانيان سياسی از سوی نهادهای امنيتی وارد اعتصاب غذا شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين زندانيان سياسی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به تهديد، احضار و دستگيری اعضای خانواده‌های زندانيان سياسی و نيز آزار و اذيت مضاعف آنان از جمله تبعيد زندانيان سياسی، عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسی به شهر محل سکونتشان، تفتيش منازل زندانيان به طرزی خشن و ايجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نيز عدم اعطای مرخصی به زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اين ۲ زندانی محبوس در بند مالی زندان مرکزی تبريز طی پيام کوتاهی از اين زندان، موارد فوق را مصاديق آشکار نقض حقوق بشر دانسته و خواستار پايان چنين رفتارهايی شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آيت مهرعلی بيگلو (يوروش)، لطيف حسنی و بهبود قليزاده ۵ عضو کميتهٔ مرکزی «يئنی‌گاموح» در ماه‌های پايانی سال ۹۱ توسط ماموران امنيتی بازداشت شده و متعاقبا هر يک به ۹ سال حبس تعزيری محکوم شدند. اين فعالين آذربايجانی پس از يک دورهٔ چند ماهه تبعيد به زندان رجايی‌شهر کرج هم اکنون در زندان مرکزی تبريز به سر می‌برند.

آرش محمدی، فعال چپ دانش‌جويی نيز که در تاريخ ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در تبريز بازداشت شده بود هم‌اکنون در حال سپری کردن محکوميت ۱ سالهٔ خود در زندان تبريز است.

هم‌چنين، دکتر لطيف حسنی، دبير کل «يئنی‌گاموح» نيز ضمن حمايت از خواسته‌های اين ۲ زندانی سياسی اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی مسولان علی‌رغم بيماری و وضعيت وخيم جسمی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
متن پيام آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو به شرح زير است:

ما زندانيان سياسی زندان مرکزی تبريز، آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو در اعتراض به مجازات خانواده‌های زندانيان سياسی از جمله تهديد خانواده‌ها، احضار خانواده‌ها به ادارهٔ اطلاعات، دستگيری اعضای خانواده‌ها، بازجويی از اعضای خانواده و شکنجهٔ روانی در بازداشت‌گاه‌ها، تبعيد زندانيان سياسی، عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسی به محل سکونت خود، تفتيش منازل زندانيان سياسی به صورت وحشيانه و ايجاد رعب و و حشت که همگی به نوعی مجازات خانواده‌ها بوده و از مصاديق بارز نقض حقوق بشر است، دست به اعتصاب غذا می‌زنيم.

آرش محمدی
آيت مهرعلی‌بيگلو

۲۶ فروردين ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016