پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۲۲ درصدی توليد خودرو در يازده ماهه نخست سال ۱۳۹۲

• توليدات ايران خودرو در اين مدت ۳۲۶ هزار و ۱۶۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نود و يک منفی ۱۷.۹ درصد کاهش توليد داشته است.

ایلنا ـ آمار توليد انواع خودرو در کشور در يازده ماهه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد طی اين مدت جمعا ۶۵۶ هزار و ۹۹۰ دستگاه خودرو در کشور توليد شده که نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۱ با توليد ۸۴۰ هزار و ۳۲۸ دستگاه نشان دهنده کاهش ۲۲ درصدی توليد خودروسازان کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



جمع توليد خودروسازان کشور در ديماه سال قبل ۷۴ هزار و ۲۲۱ دستگاه بوده که اين رقم در بهمن ماه سال قبل به ۸۰ هزار و ۴۷۶ دستگاه رسيده است.

گروه صنعتی سايپا در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۸ دستگاه بيشتر از گروه ايران خودرو توليد کرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، توليد انواع سواری خودروها در بهمن ماه سال گذشته ۶۸ هزار و ۱۰۷ دستگاه، وانت ۱۱ هزار و ۷۱۳ دستگاه، مينی بوس و ميدل باس ۱۱ دستگاه، اتوبوس ۳۸ دستگاه و کاميونت، کاميون و کشنده ۶۰۷ دستگاه بوده که در مجموع کل انواع خودرو در سال نود و دو ۸۰ هزار و ۴۷۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۱ منفی ۶.۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنين آمار تجميعی توليد سواری انواع خودروها تا پايان بهمن ماه ۵۵۷ هزار و ۱۳ دستگاه، وانت ۹۳ هزار و ۱۸۳ دستگاه، مينی بوس و ميدل باس ۹۲ دستگاه، اتوبوس ۳۷۹ دستگاه و کاميونت، کاميون و کشنده ۶ هزار و ۳۲۴ دستگاه بوده و جمع کل انواع خودرو ۶۵۶ هزار و ۹۹۰ دستگاه بوده که با منفی ۲۱.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

بر اساس اين گزارش توليد تجميعی سواری محصولات سايپا تا پايان بهمن ماه ۳۱۰ هزار و ۶۱۱ دستگاه، وانت ۳۳ هزار و ۸۲ دستگاه، مينی بوس، ميدل باس و اتوبوس ۴۷ دستگاه و کاميونت، کاميون و کشنده ۱ هزار و ۵۳۶ دستگاه بوده که در مجموع توليدات سايپا در اين مدت ۳۴۵ هزار و ۲۷۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نودو يک منفی ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

همچنين توليد تجميعی سواری محصولات ايران خودرو تا پايان بهمن ماه ۲۷۳ هزار و ۸۲۴ دستگاه، وانت ۵۰ هزار و ۴۳۹ دستگاه، مينی بوس، ميدل باس و اتوبوس ۴۸ دستگاه و کاميونت، کاميون و کشنده ۲ هزار و ۴۶۱ دستگاه بوده که در مجموع توليدات ايران خودرو در اين مدت ۳۲۶ هزار و ۱۶۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال نود و يک منفی ۱۷.۹ درصد کاهش توليد داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016