پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختلاف کميسيون مجلس و وزارت کشور درباره "همکاری دانايی‌فر با جيش‌العدل"

رادیو فردا ـ سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گويد که شواهد و قرائن حاکی از زنده بودن گروهبان جمشيد دانايی‌فر و همکاری وی با گروه جيش‌العدل است، اين در حالی است که سخنگوی وزارت کشور ايران اين ادعا را رد کرده و خواستار ارائه مدرک شده است.

سيد حسين نقوی، رييس کميسيون امنيت ملی مجلس، روز چهارشنبه، ۲۷ فروردين، به خبرگزاری ايسنا گفته است: «ما قرائنی داريم که آقای دانايی‌فر در قيد حيات است و اکنون اين قرائن به سند و شواهد نزديک شده است».

وی در پاسخ به اين پرسش که «گفته می‌شود دانايی‌فر به پاکستان پناهنده شده است» اظهار داشت: «ما قرائنی داريم که ايشان با جيش‌العدل همکاری داشته که ممکن است اين موضوع رد يا تاييد شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروهبان يکم جمشيد دانايی‌فر همراه با چهار مرزبان ديگر روز ۱۷ بهمن پارسال از سوی گروه جيش‌العدل در استان سيستان و بلوچستان به گروگان گرفته شد. اين گروه سوم فروردين امسال اعلام کرد که دانايی‌فر را به تلافی کشته شدن يکی از زندانيان اهل سنت اعدام کرده است.

در حالی که چهار مرزبان ايرانی روز ۱۷ فروردين با پادر ميانی مولانا عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان، و ساير افراد آزاد شدند ولی هنوز از سرنوشت واقعی جمشيد دانايی‌فر و اينکه آيا وی زنده است يا نه خبری در دست نيست. مولانا عبدالحميد می‌گويد که مرگ اين مرزبان تقريبا قطعی شده است و جيش العدل نيز گفته که امکان تحويل جسد وی وجود ندارد، ولی مقام‌های وزارت کشور اين خبر را تاييد نکرده‌اند.

روز چهارشنبه، قائم مقام وزير کشور، در گفت‌وگو با ايسنا به سخنان سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس واکنش نشان داد و از او پرسيد که با استناد به چه مدارکی ادعای همکاری دانايی‌فر با جيش العدل را مطرح کرده است.

حسينعلی اميری با بيان اينکه «من تاکنون چنين چيزی را نشنيده‌ام»، اظهار داشت: «سيستم نظارتی نيروهای مسلح به حدی قوی است که هر کسی اجازه ورود به آن را نداشته باشد. مطمئنا افرادی که وارد اين ارگان می‌شوند از يکسری فيلترهای نظارتی می‌گذرند. همچنين در دوران خدمت نيز بر آن‌ها نظارت کافی اعمال می‌شود».

وی از آقای نقوی حسينی و رسانه‌های ايران خواسته است تا درباره موضوعاتی که به مسائل امنيتی و يا حيثيتی افراد مربوط می‌شوند، «احتياطات شرعی و قانونی را مدنظر قرار دهند».

علاء الدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، نيز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان سخنگوی کميسيون گفته که «از زنده بودن دانايی فر بی‌اطلاعم و اگر ايشان گفته‌اند طبعا بر يک مبنا مطرح است».

اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، هم روز چهارشنبه از وضعيت آقای دانايی‌فر ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

گزارش خبرگزاری‌های ايران حاکی است همسر دانايی‌فر که در زاهدان زندگی می‌کند روز سه‌شنبه با حسن روحانی، رييس جمهوری، ديدار و گفت‌وگو کرده است. خانم نظام دوست پس از اين ديدار به خبرگزاری ايسنا گفته است: «من به اين‌که شوهرم زنده است، اميد دارم و اصلا فکر نمی‌کنم که ايشان به شهادت رسيده باشد».

وی که همراه با فرزند نوزادش به مراسم سخنرانی حسن روحانی آمده بود، گفت: «من اسم فرزندم را به اميد بازگشت جمشيد دانايی‌فر، اميدرضا گذاشته‌ام و اميدوارم که خواست مسوولان، خواست من باشد و پيگيری‌ها در مورد سرنوشت دانايی‌فر به نتيجه‌ای اميدبخش برسد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016