دوشنبه 1 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقش موثر رئيس بهداری اوين در آزار زندانيان سياسی


کلمه - با وجود آنکه در جريان حمله خونين روز پنجشنبه به بند ۳۵۰ اوين دست کم ۸ نفر از زندانيان دچار شکستگی و تعداد قابل توجه ديگری نيز دچار جراحت و خون ريزی شدند، رئيس بهداری زندان شخصا مانع از رسيدگی پزشکی درست و بموقع به اين زندانيان شده و برخلاف سوگند خود، در آزار دادن زندانيان نقض موثری داشته است.

به گزارش خبرنگار کلمه، يکی از زوايای تلخ و هشداردهنده تهاجم خونين پنجشنبه به بند ۳۵۰ اوين، ممانعت از درمان مجروحان اين حادثه است و رفتار پرسنل بهداری زندان اوين به ويژه رئيس آن در جلوگيری از اعزام درمانی مجروحان و مصدومان، بسيار تاسف آور و تامل برانگيز بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر مجيد رضازاده، رئيس بهداری زندان اوين، عامل مستقيم جلوگيری از انتقال مجروحان به بيمارستان بوده و تعدادی از آنان را در بهداری زندان اوين با زنجير و دستبند به تخت بسته است.

اين پزشک زندان که قاعدتا برای حفظ حقوق بيماران خود سوگند خورده، در همان روز پنجشنبه پس از آنکه مجوز اعزام اورژانسی اميد بهروزی و اسماعيل برزگری به بيمارستان طالقانی را صادر کرده بود، ناگهان آنها را از ميانه راه به زندان برگرداند و اين دو زندانی را که در اعتصاب غذا نيز به سر می بردند، با دستبند به تخت های بهداری اوين بست.

رضازاده که معلوم نيست تحت نفوذ چه مقام يا نهادی است که دائما نظرات تخصصی خود را تغيير می دهد، روز شنبه در اقدام تعجب انگيز ديگری، پس از آنکه ناچار به اعزام اورژانسی اکبر امينی ارمکی پس از ۴۸ ساعت به بيمارستان شهدای تجريش شد، با وجود آنکه پزشکان متخصص بيمارستان تجريش پس از انجام سی تی اسکن وضعيت وی را اورژانسی تشخيص داده و دستور بستری صادر کرده بودند، شخصا در محل بيمارستان حاضر شده و به رغم نظر پزشکان متخصص، اکبر امينی را از بيمارستان به زندان اوين باز می گرداند. به طوری که پزشکان زندانی در بند ۳۵۰ نگران ضايعه مغزی و نخاعی در ناحيه گردن اکبر امينی هستند.

بر اساس اين گزارش، دکتر رضازاده همچنين می کوشد تا مدارک و مستندات پزشکی مربوط مجروحان و آسيب ديدگان حادثه تهاجم خونين پنجشنبه را امحاء کند. وی با همين هدف، مدارک سی تی اسکن اکبر امينی را توقيف کرده و همچنين با توقيف عکس راديولوژی شکستگی پای فرشيد فتحی، مانع از اعزام وی به بيمارستان تا ساعتی پيش می شد.

به گفته زندانيانی که در سال های گذشته با بهداری زندان سر و کار داشته است، مجيد رضازاده طی اين سال ها همواره برخورد خلاف قانون و نامناسبی با زندانيان سياسی داشته و از جمله موانع اصلی دسترسی زندانيان به درمان و دارو بوده است.

وی در واقعه تلخ شهادت هدی صابر در خرداد ۱۳۹۰ نيز از جمله کسانی بود که با سهل انگاری و رفتار نامناسب خود زمينه ساز فوت اين زندانی سياسی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016