پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلمه: "حمله وحشیانه به بند ۳۵۰ اوین" - ضرب و شتم بی سابقه دهها زندانی سیاسی

سایت کلمه نوشته است در تهاجم عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بيش از يک‌صد نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوين، زندانيان این بند با باتوم و ... مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بيش از ۳۰ تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دست‌کم چهار تن از زندانيان سياسی به دليل خونريزی و شکستگی به بيمارستان خارج از زندان منتقل شده‌اند. ۳۲ نفر نيز پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ بند ۳۵۰ اوين امروز شاهد بی سابقه ترين برخورد و خشونت عليه زندانيان سياسی ای بود طی قريب به دو دهه گذشته بود، خشونتی که با خونريزی توام شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، بر اثر تهاجم امروز صبح به بند ۳۵۰ اوين که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بيش از يکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانيان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بيش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانيان سياسی به دليل خونريزی و شکستگی به بيمارستان خارج از زندان منتقل شده اند. سی و دو نفر نيز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده اند.

تهاجم امروز در پی اعتراض و مقاومت زندانيان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پيوست و بيش از پنج ساعت به طول انجاميد. ماموران از کليه عمليات خود فيلم و عکس تهيه کرده اند.

شدت برخورد و خونريزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانيان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مينی بوس حامل آنها خونين شد. همچنين محوطه هواخوری اين بند نيز به خون زندانيان آغشته شد.

پارگی رگ دست اميد بهروزی، شکستگی دنده اسماعيل برزگری، شکستگی سر اکبر امينی، يک مورد حمله قلبی منجر به اعزام به سی سی يو، چندين مورد شکستگی و جراحت انگشتان دست و پا، جراحت و خونريزی صورت و آثار کبودی ناشی از باتوم بر روی بدن تعداد زيادی از زندانيان وجود دارد، از جمله آثار تهاجم پنجشنبه در بند ۳۵۰ است.

براساس اين گزارش، زندانيانی که به انفرادی منتقل شده اند پس از انتقال از تونل سربازان باتوم به دست و ضرب و شتم شديد با دستبند و چشم بند به انفرادی ۲۴۰ و يا مکان ديگری منتقل شده اند؛ از وصعيت سلامتی اين افراد اطلاعی در دست نيست.

بخشی از ضرب و جرح زندانيان که تنها رفتار اعتراضيشان سرودخوانی بود، در هواخوری بند و بخش ديگری نيز در اتاقها و سالن ها صورت گرفت. سربازان و لباس شخصی ها عمدتا سر زندانيان را از بالای پله ها هدف باتوم قرار داده اند. سرهنگ امانيان مسول کل حفاظت زندانهای تهران و قبادی مسول حفاظت زندان اوين از نزديک شاهد و آمر اين رويداد يوده اند.

عبدالفتاح سلطانی، محمد امين هادوی، سعيد متين پور، بهنام ابراهيم زاده، بهزاد عرب گل، هوتن دولتی در ميان ۳۲ انتقال يافته به انفرادی هستند.

کلمه در تلاش است که جزييات بيشتری از اين واقعه دردناک و برخورد سبعانه را پس از بررسی و تاييد، منتشر سازد.

از همه انسان های دلسوز و شرافتمند نيز، در هر جايگاه و با هر مقام و مسئوليتی، انتظار می رود در برابر ريختن خون زندانيان بی دفاع سکوت نکنند و در پاسخ به ندای وجدان خود، از هر اقدامی برای توقف خشونت ها عليه اسرای حاکميت دريغ نورزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016