سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: چرا همسر رئيس جمهور جشن خود را به جای برگزاری در خانه بزرگ خود در کاخ سعدآباد می‌گيرد؟

نماينده مردم تهران در صحن علنی گفت: ظاهرا رئيس‌جمهور کليد چوبی به قفل آهنين می‌زند يا کليد را وارونه می‌چرخاند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران، ری، شميرانات، اسلام‌شهر در مجلس در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲ ارديبهشت ماه گفت: بعضی از دوستان به ما انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده‌ بوديد و حرفی نمی‌زديد ولی اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنيد در پاسخ به اين دوستان عرض می‌کنم اين سوال در مورد شما صادق است.

وی افزود: چرا با کوچک‌ترين بهانه‌ای از شخص رئيس‌جمهور و وزرا سوال می‌کرديد ولی امروز در مقابل بدعت‌ها، سخن‌های ناسنجيده، ولخرجی‌ها و تخلف‌های قانونی سکوت کرده‌ايد و با بی‌توجهی به همه اصول به توجيه آن می‌پردازيد و بالاتر حتی اجازه نقد به ديگران نمی‌دهيد و با طرح سوال مخالفت می‌کنيد و داد و فرياد راه می‌اندازيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام حسينيان تصريح کرد: اظهارات شما درمورد بنده تهمتی بيش نيست چراکه ما در هرجا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد سخت انتقاد می‌کرديم.

نماينده مردم تهران ادامه داد: آقای رئيس‌جمهور شما قرار بود که در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود‌ آ‌وريد، شما قول داديد در اقتصاد قانونی رفتار کنيد، شما در تحليل‌هايتان ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحريم‌ها و ۸۰ درصد آن را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درايتی‌ها مرتبط می‌دانستيد، اکنون که بيش از ۹ ماه از مسئوليت حضرت عالی می‌گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟

عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: گرانی مايحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطيلی هستند و بيکاری همچنان دندان نشان می‌دهد، اکنون مدعی هستيد شما دولت تدبير را تشکيل داده‌ايد و تحريم‌ها هم ترک برداشته است، وزير نفت جناب عالی هم مدعی است فروش نفت دو برابر شده است و وزير اقتصاد می‌گويد درآمدهای مالياتی اضافه شده پس علی‌القاعده بايد مشکلات اقتصادی بهبود می‌يافت ولی اولين اثر تدبير و شکست تحريم‌ها افزايش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد؟

حجت‌الاسلام حسينيان در پاسخ به اين سوال گفت: برخلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واريز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد مبلغ ۴.۱ دهم ميليارد دلار را که هنوز وصول نشده بود را وصول شده تلقی کند و برای جابه جايی با حساب‌های قابل مصرف اقدام نمايد.

اين نماينده مجلس نهم با بيان اينکه من از ديوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم اظهار داشت: در دولت قبل يک ميليارد دلار که دادستان ديوان کشور که آن را تکذيب کرد از پشت همين تريبون آن را اعلام کرد و اکنون اين تخلف آشکار مالی که جز تورم به دنبال ندارد را به صورت سری اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: برادران؛ ظاهرا کليد چوبی به قفل آهنين می‌زنيم يا کليد را وارونه می‌چرخانيم، آقای رئيس‌جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتريفيوژها البته چرخ زندگی می‌چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر يا لااقل مانند گذشته می‌چرخد ولی آنچه لنگ لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است سانتريفيوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد لبنيات و مايحتاج اوليه زندگی مردم بستر سفره مستضعفان است.

حجت‌الاسلام حسينيان افزود: آقای رئيس‌جمهور قرار بود پاسپورت ايرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود ولی اکنون به خاطر کوتاه آمدن‌ها حتی پاسپورت سياسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده و آمريکايی‌ها برخلاف قوانين بين‌المللی نماينده دولت را هم در سازمان ملل راه نمی‌دهند و اين بی‌احترامی بی‌سابقه است.

اين نماينده مجلس نهم اظهار داشت: آقای رئيس‌‌جمهور قرار بود کرامت مردم ايران حفظ شود، پرداخت يارانه‌ها را گداپروری می‌دانيد ولی برای پرداخت يک سبد مردم را بر صف قرار داديم و دوباره آنها را با ثبت‌نام مجدد يارانه مورد منت قرار داديد و اعلام کرديد حساب‌های آنها را سرک می‌کشيد آيا بهتر نيست به جای سخت‌گيری بر مردم جلوی ولخرجی‌ها را بگيريد، بی سونا و استخر هم می‌شود برای مردم کار کرد اما آنچه بيش از همه نگرانی بنده شده است دخالت همسران و خانواده مسئولين در امور کشور و بيت‌المال است.

وی ادامه داد: همسر رئيس‌جمهور اگر می‌خواهد جشن بگيرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگيرد يا در حسينيه جشن بگيرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت، فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با رقص و آواز و امثال اينها تناسب ندارد، بدعتی نگذاريد که ناخواسته دوباره "علی‌حضرت‌ها" به اين کشور بازگردند، البته در يکی از دولت‌های سابق تلاش شد علی‌حضرت‌ها دوباره ظهور کنند ولی ملت در پای صندوق رای پاسخ اين بدعت‌ها را داد.

حسينيان افزود: جشن هنر شيراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد، موسيقی که قرار بود موسيقی سنتی ايران باشد سر از ناکجاآباد درآورد من از رئيس‌جمهور می‌خواهم تا جلوی اين بدعت‌ها را بگيرد و اجازه ندهد همسرانشان با استفاده از مناصب دولتی بار ديگر سنت‌های جاهلی و رژيم شاهنشاهی را احيا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016