سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"۹ دی" رفع توقیف شد، حميد رسايی: روحانی مچکريم!

حجت الاسلام حميد رسايی از رفع توقيف هفته نامه ۹ دی که چندی پيش از سوی هيات نظارت بر مطبوعات بدليل انتقادات از رئيس جمهور توقيف شده بود خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، رسايی در وبسايت شخصی خود ضمن اعلام اين خبر با تيتر "خبری خوش برای آقايان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی جنتی" نوشت: ۹ دی تاکنون دوبار با افزايش تيراژ روبرو شده. يکبار پس از توقيف در دولت دهم در خرداد سال ۹۰ و بار دوم وقتی که نماينده ای در دفاع از فتنه و دولت حسن روحانی، در جلسات معرفی کابينه دولت يازدهم که از سيما به صورت زنده پخش می شد، اتهاماتی را متوجه ۹ دی کرد. بی ترديد اين بار نيز پس از رفع توقيف، ۹دی با استقبال بيشتر مخاطبان مواجه خواهد شد. ما از همه کسانی که اين خدمت را به ما کردند متشکريم خصوصا رئيس جمهور محترم، روحانی مچکريم!

وی افزود: امروز بعد از ظهر خبر رفع توقيف هفته نامه ۹ دی به بنده ابلاغ شد. هفته نامه ۹ دی که در سال ۸۹ همزمان با اولين سالگرد ۹ دی ۸۸ انتشارش را آغاز کرده بود، در دولت يازدهم يک روز قبل از سالگرد قيام ۱۹ دی قم (۱۸ دی ۹۲) طی نامه ای از هیأت نظارت تذکر گرفت و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. هیأت نظارت بر مطبوعات به اين تذکر بسنده نکرد و ده روز قبل از پايان سال ۹۲ با رأی اعضای دولتی اش، هفته نامه ۹ دی را در تاريخ ۲۷ اسفند ۹۲ توقيف و برای بار دوم مجددا پرونده آن را به دادگاه ارجاع داد.

رسايی ادامه داد: خبر توقيف اين هفته نامه در همان ابتدا و قبل از اعلام رسمی بواسطه مطبوعات به بيرون درز کرد. مسئولان وزارت ارشاد دولت راستگويان اما با اعتماد به نفس، در حالی در گفتگو با رسانه های پيگير، چنين موضوعی را از بيخ و بن تکذيب می کردند که نامه توقيف ۹دی را يک روز قبل از پايان سال برای دفتر هفته نامه ارسال کردند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس افزود: برای ۹ دی که يکبار در دولت دهم به دليل انتقاد صريح از جريان انحرافی و ساکتين فتنه به بهانه انتشار تصوير نقاشی شده ای از خاتمی توقيف شده بود، اين توقيف تازگی نداشت اما جای تعجب بود، وزارت ارشادی که در برابر توهين به مقدسات و زير سئوال بردن ولايت اميرالمومنين، حکم الهی قصاص و تفاوت احکام زن و مرد يا سکوت کرده بود يا از اين نشريات حمايت می کرد، چطور تنها به دليل انتقاد از دولت يازدهم، حکم به توقيف ۹ دی داد!؟

مدير مسئول هفته نامه ۹ دی خاطرنشان کرد: دلايل توقيف در دو نامه وزارت ارشاد به دادگاه ويژه روحانيت، صراحتا مقالات انتقادی نسبت به دولت آقای روحانی ذکر شده است. عناوين يادداشت هايی که اعضای دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات را به خشم آورد عبارت بودند از : "چرا توافقنامه ژنو را باخت می دانيم، دل بستن به کليدهای شکسته نفت و مذاکره با کدخدا، کپ وبلاگی با وزير فيس بوک باز ارشاد، تغيير سه هزار مدير دولتی در شش ماه، ۵ ميليارد تومان هزينه تغيير دکوراسيون و استخر و سونای دفتر روحانی، اولين دروغ های دولت راستگويان، توافقنامه ژنو ترکمن چای هسته ای، اخراج دانشمندان هسته ای، تفاوت زاويه نگاه مديران سياست خارجی با رهبر معظم انقلاب، چرا راکتور آب سنگين اراک مهم است و ..."

رسايی همچنين يادآور شد: ۹ دی در حالی در پستو توقيف شد که هنوز افکار عمومی از خود می پرسد اگر هیأت نظارت بر مطبوعات به حکم توقيفی که برای ۹ دی صادر کرده بود، اعتقاد داشت، چرا آن را ده روز در پستو پنهان کرد! چرا مسئولان وزارت ارشاد حاضر شدند يک خبر راست را تکذيب کنند؟ چرا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد که به ۹ دی، در سال ۹۲ شش بار تذکر داده است در حالی که فقط ۳ تذکر تحويل ۹ دی شده بود که تازه يکی از آنها تذکر شفاهی بوده؟ چرا برخی از رسانه های حامی دولت و البته هتاک به مقدسات با اين که ۶ بار در سال ۹۲ تذکر گرفته اند - و استاد آن در اختيار ماست - اما نه تنها وقتی اين رسانه ها با تيتر بزرگ خود، تفاوت احکام زن و مرد را تبعيض جنسيتی می خوانند، با آنها برخوردی نمی شود بلکه مورد حمايت هم قرار می گيرند؟ آيا اين عمل به توصيه رهبری انقلاب است که دو هفته قبل از برخورد با هفته نامه ۹ دی فرمودند: اساس بايد حمايت از جريانات فرهنگی مؤمن و انقلابی باشد؟

وی همچنين در وبسايت شخص خود نوشت: به هر حال ۹ دی از تاريخ ۱۸ دی ماه ۹۲ که هیأت نظارت بر مطبوعات پرونده آن را به دادگاه ارجاع داد، ضمن حضور چندباره در محضر قانون، تمام مستندات خود را ارائه کرد و از تمام محتواهايی که به چاپ رسانده بود دفاع کرد. دفاع محکم و مستند ۹ دی در خصوص وضعيت پرونده هسته ای و توافقنامه ای که به نفع دشمنان اين انقلاب طراحی شده و تاکنون حتی يک جمله از رهبر انقلاب در تأييد آن شنيده نشده، مستندات اخراج دانشمندان هسته ای که با پيگيری ۹ دی و رسانه های ديگر متوقف شد، مستندات ولخرجی های دولت که امروز همه رسانه ها و نمايندگان به هزينه کرد هفت ميلياردی دفتر رئيس جمهور معترضند و مستندات جابجايی های گسترده در سطح مديران فقط به دليل اينکه در دولت گذشته مدير بوده اند و مستندات ديگر در برابر مطالبه غير قانونی وزارت ارشاد مبنی بر لزوم رعايت شأن دولت! دادگاه را مجاب کرد که ۹ دی حق دارد از مواهب نظام جمهوری اسلامی بويژه آزادی بيان برای دفاع از آرمان های امام امت (ره) و مطالبات امام خامنه ای و اصول قانون اساسی برخوردار باشد و جا دارد که از دادگاه نيز تشکر کنيم.

رسايی خاطرنشان کرد: اکنون هفته نامه ۹ دی با صلابت، صراحت و مستدل در کنار ديگر جريانات مؤمن و انقلابی، همانطور که امام و مقتدايش در مشهدالرضا فرمود نه تنها منزوی نمی شود که پرقدرت تر از گذشته با حفظ همه آداب و اصول به راه خود ادامه می دهد و در کنار بيان انتقادات و اعتراض به کجی ها چنانچه دولت محترم و ديگر دستگاه های نظام جمهوری اسلامی در مسير امام راحل خمينی کبير (ره) و امام خامنه ای حرکت کنند، دفاع از آنها را وظيفه خود می داند.

او ادامه داد: هفته نامه ۹ دی طبق اعلامی که در آخرين شماره خود در روزهای پايانی سال ۹۲ داشت، قرار بود شنبه ۲۳ فروردين ۹۳ منتشر شود اما به دليل توقيف هیأت نظارت، اين امکان فراهم نشد و دو شماره از آن به تأخير افتاد. در طول اين مدت و بويژه در همان دو روز پايانی سال ۹۲ ، برخی از رسانه های معاند از جمله بی بی سی و صدای آمريکا در کنار برخی از سايت های خبری و روزنامه های داخلی همسو با آنها با پرداختن به مسأله توقيف ۹ دی، به طور ضمنی حملات خود را متوجه اين رسانه کردند. ما از اين که مورد نفرت اين جريان هستيم به خود می باليم و بنا بر اصل به يادگار مانده از امام خمينی (ره) اين دشمنی و دشنام ها را نشانه درستی راه مان می دانيم.

رسايی به واکنش جريان انقلابی مطبوعاتی کشور در اعتراض به توقيف ۹ دی اشاره کرد و افزود: در اين مدت اما رسانه های متعدد و شخصيت های مختلفی نيز ضمن انتقاد از اين رفتار دولت، دوستان خود را در هفته نامه ۹دی مورد لطف قرار دادند، بويژه بيش از ۱۶۰ تن از نمايندگان محترم مجلس در تذکری به وزير ارشاد، از توقيف ۹دی انتقاد کردند. اينجانب و همکارانم در ۹ دی وظيفه خود می دانيم که ضمن تشکر از تمامی اين رسانه ها و شخصيت های محترمی که با دلسوزی برای دفاع از جبهه انقلاب اين گونه به صحنه آمدند، اعلام کنيم که ۹ دی در عين حال خود را مبرا از اشکال و انتقاد نمی داند و با جان و دل، انتقاد دوستان و منتقدان و حتی دشمنانش را می شنود و از آنها در راستای تقويت خود برای سربازی در جبهه امام خامنه ای استفاده خواهد کرد.

رسايی در پايان تاکيد کرد" جا دارد انتشار مجدد هفته نامه ۹ دی را به آقايان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی جنتی تبريک بگويم. چرا که آقای هاشمی نگران آزادی بيان (البته آزادی بيان رسانه های بزک کننده دشمنی آمريکا) بودند و اعتقاد داشتند کسانی که از آزادی بيان و بيان حقايق می ترسند از سانسور در رسانه ها استفاده می کنند. آقای روحانی نيز بارها از برخورد با رسانه ها (البته رسانه های هتاک و نه منتقد دولتش) انتقاد می کرد حتی بعد از توقيف ۹ دی گفت: بگذاريم ميدان قلم و ميدان بيان باز باشد تا حقايق برای مردم و جامعه تبيين شود. آقای جنتی وزير ارشاد که خود سهم بسزايی در توقيف ۹ دی داشت، نيز بعد از توقيف روزنامه های هتاک اعلام کرده بود: نبايد برای بيگانگان خوراک تهيه کنيم تا بگويند در ايران رسانه ها آزادی بيان ندارند! و رفع توقيف ۹دی اين بهانه را از دشمنان انقلاب گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016