چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلار قيمت خودرو را بالا کشيد

ایسنا ـ روند صعودی نرخ ارز در يک هفته اخير افزايش اندک قيمت خودروهای وارداتی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به طور معمول ماه‌های فروردين و ارديبهشت دوران اوج رکود بازار خودرو بوده و قيمت‌ها در اين دوره تثبيت شده و يا اندکی کاهش می‌يابد.

با اين حال در سال جديد تحت تاثير عوامل مختلف از جمله رشد دو درصدی ماليات بر ارزش افزوده و به ويژه رشد نرخ ارز، قيمت خودروها در بازار آزاد به ويژه خودروهای وارداتی اندکی افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين زمينه يک فعال بازار خودروهای وارداتی می‌گويد: در روزهای اخير قيمت خودروهای وارداتی به طور متوسط چند ميليون تومان افزايش يافته است.

وی با بيان اين‌که قيمت توسان از ۱۴۷ ميليون تومان به ۱۴۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيده است، خاطرنشان می‌کند: قيمت اسپورتيج نيز از ۱۵۰ ميليون تومان به ۱۵۲ ميليون تومان افزايش يافته است.

اين فعال بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: ‌قيمت اپيتما نيز به ۱۴۸ ميليون تومان رسيده است. اين در حالی است که پيش از عيد قيمت توسان ۱۴۰ ميليون تومان، اسپورتيج ۱۴۴ ميليون تومان و اپيتما ۱۴۳ ميليون تومان بود.

وی خاطرنشان می‌کند: با گرانی‌های اخير بازار به رکود بدتری خواهد رفت زيرا خريداران نسبت به رشد قيمت‌ها شوکه بوده و احتمالا به اميد کاهش مجدد نرخ دلار و کاهش قيمت‌ها از خريد خودداری می‌کنند.

به گفته اين فعال بازار خودروهای وارداتی، آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی تاثير مثبتی بر کنترل قيمت اين محصولات و احتمالا کاهش آن خواهد داشت.

***

جديدترين قيمت‌ها از بازار طلا و ارز

در روزهای پر نوسان قيمت ارز و سکه باز هم سکه به مرز يک ميليون تومان نزديک شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، امروز چهارشنبه قيمت هر دلار آمريکا با افزايش ۱۴۵ تومانی به ۳۳۵۰ تومان رسيد.

در حالی که روز گذشته قيمت انواع طلا و سکه در بازار روند صعودی داشت امروز نيز قيمت طلا و سکه با همين روند همراه بود.

در حال حاضر قيمت هر گرم طلای ۱۸ عيار با افزايش ۶۷۴ تومانی به ۱۰۲ هزار و ۲۴۴ تومان رسيد. همچنين قيمت سکه تمام با افزايش ۸۰۰۰ تومان نسبت به روز قبل به ۹۹۸ هزار تومان رسيد.

اما بيشترين افزايش قيمت سکه امروز نسبت به روز قبل مربوط به سکه تمام با افزايش ۸۰۰۰ تومانی و کمترين افزايش قيمت مربوط به نيم سکه با افزايش ۴۰۰۰ تومانی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016