پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان آزاديبخش فلسطين و حماس دولت وحدت ملی تشکيل می دهند

بی بی سی - سازمان آزاديبخش فلسطين و جنبش حماس روز چهارشنبه اعلام کردند که دولت وحدت ملی تشکيل خواهند داد.

اين دو سازمان در بيانيه مشترکی گفتند که نمايندگان سازمان آزاديبخش فلسطين و حماس توافقنامه ای در اين خصوص در غزه امضاء کرده اند و قرار است دولت ملی به رياست محمود عباس ظرف پنج هفته آينده تشکيل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين توافقنامه، شش ماه بعد از تشکيل دولت وحدت ملی، انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.

سازمان آزاديبخش فلسطين و جنبش حماس هفت سال پيش، در ٢٠٠٧، دچار شکاف سياسی شدند و سازمان آزاديبخش فلسطين در کرانه باختری رود اردن و حماس در غزه کنترل مطلق را در دست گرفتند.

اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس در غزه گفته است که "دوره اختلاف و دو دستگی پايان يافته است".

فلسطينيان مدتهاست که به دنبال سازش و تفاهم سازمان آزاديبخش فلسطين و جنبش حماس بوده اند اما مذاکرات قبلی اين دو گروه در دوحه (قطر) و قاهره (مصر) به نتيجه نرسيده بود.

اين توافق هم موضع محمود عباس را به عنوان رييس جمهور يک دولت متحد فلسطينی را تقويت خواهد کرد و هم حماس را از انزوای نوار غزه خارج خواهد کرد.

دولت اسرائيل در واکنش به اين واقعه، جلسه مذاکرات صلح با دولت خودگردان فلسطينی را که قرار بود امروز برگزار شود، لغو کرد و در يک حمله هوايی به شمال غزه پنج شهروند فلسطينی را مجروح کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016