شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: افزايش کنونی قيمت بنزين با افزايش فاز اول هدفمندی قابل قياس نيست

مهر ـ معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور با بيان اينکه دولت به تصميم مردم درباره انصراف از يارانه احترام می گذارد ، گفت : در بحث افزايش قيمت بنزين نيز قرار نيست فشاری بر مردم تحميل کنيم و به يک باره بنزين گران شود و افزايش قيمت کنونی رشد چندانی نسبت به کشورهای همسايه ما ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در حاشيه بازديد از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و پروژه های پيرامون حرم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مشهد در خصوص اينکه" آيا اين امکان برای دولت هست که يارانه حمل و نقل را همانند يارانه نان به مردم بدهد" گفت: پرداخت اين مبلغ ناچيز به همه مردم مشکلی را حل نمی کند و دولت از اين موضوع استقبال نمی کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانيم به جای اينکه پول را نقدی بدهيم که مانند قطراتی از درياچه است و مشکلی را حل نمی کنداين مبلغ جمع شود و در اختيار برنامه های عمومی قرار بگيرد در اين صورت می تواند به اجرای پروژهای از اين دست کمک کند.

نوبخت تاکيد کرد: برای کمک به اين برنامه های عمومی بود که از مردم درخواست شد تا با انصراف از يارانه به فعاليت‌های زير بنايی کمک کنند.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور بيان کرد: از تجزيه بودجه حمل و نقل به اجزای کوچک و ناقابل استقبال نمی‌کنيم تا بتوانيم کارهای عمرانی از اين دست را انجام دهيم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نيز از محل فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان تخصيص می‌يابد و ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان علاوه بر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان يارانه نقدی، سبد کالا به خانواده‌های نيازمند داده می‌شود.

نوبخت تصريح کرد: در قانون پيش‌بينی شد که ۴۸ هزار ميليارد تومان از محل افزايش قيمت‌ها به علاوه ۱۱ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان از محل بودجه عمومی به عنوان منبع برای فاز دوم هدفمندی‌ها اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: از اين مبلغ در سال جاری ۱۰ هزار ميليارد تومان از درآمد قانون هدفمندی به بخش توليد، ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان به بخش بهداشت و درمان و ۲ هزار ميليارد تومان نيز به بيمه بيکاری تخصيص می‌يابد.

معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور با اشاره به انصراف بيش از ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از دريافت يارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها، بيان داشت: با انصراف اين افراد، يک هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان منبع صرفه‌جويی می‌شود.

وی با بيان اينکه دولت علاقمند بود پرداخت يارانه ها به سمت کارهای اجتماعی برود افزود: در هر حال دولت به تصميم مردم احترام می‌گذارد.

نوبخت با تاکيد بر اينکه دولت خادم مردم است ابراز اميدواری کرد تا در حوزه حمل و نقل، بهداشت و درمان و توليد کشور با انصراف از يارانه‌ها کمک شود.

سخنگوی دولت ابراز داشت: افزايش ۳۰۰ تومانی قيمت هر ليتر بنزين در مرحله دوم هدفمندی در مقايسه با کشورهای همسايه با افزايش چند برابر در فاز اول اين قانون قابل قياس نيست.

وی ابراز اميدواری کرد تا پايان سال با کمک مردم افزايش نرخ تورم به زير ۲۵ درصد برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016