یکشنبه 24 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت خانه پس از هدفمندی يارانه‌ها

ایسنا ـ باتوجه به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی‌ يارانه‌ها در صورتيکه سياست‌های دولت تغيير نکند، شرايط کلان در بازار مسکن تاثير می‌گذارد و رکود تورمی در اين بخش ادامه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسام‌الدين عقبايی - رييس اتحاديه مشاوران املاک تهران - در گفت‌وگو با ايسنا درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ يارانه‌ها و تاثير آن بر بازار مسکن تصريح کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی‌ يارانه‌ها در کوتاه‌مدت تاثيری در بازار مسکن نخواهد داشت.

وی تاکيد کرد: اجرا شدن فاز دوم هدفمندی‌ يارانه‌ها در راستای اجرای عدالت در جامعه است که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود؛ به طوری که افرادی که تمکن مالی دارند نبايد از يارانه‌ها استفاده کنند تا اين پول به نفع افراد کم‌درآمد هزينه شود.

عقبايی با بيان اين‌که بخش اقتصاد کلان در کشور با بخش مسکن متفاوت است، اظهار کرد: در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق افتاده که با وجود گرانی مصالح، دستمزد کارگر و افزايش تراکم، قيمت مسکن ثابت مانده و اين بخش با افزايش قيمت روبرو نشده است و در مقابل مواقعی بوده که بدون افزايش قيمت در بخش مصالح و دستمزد کارگر با افزايش چشمگيری در قيمت خانه روبرو بوده‌ايم.

احتمال ادامه رکود تورمی در بخش مسکن

رييس اتحاديه مشاوران املاک تهران افزود: در ماه‌های آينده شاهد تورم ۲۵ درصدی در جامعه خواهيم بود و با توجه به اينکه بخش مسکن در سال گذشته در رکود تورمی به سر برده است پيش‌بينی می‌شود امسال همين روند ادامه داشته باشد.

عقبايی تاکيد کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی توجه ويژه‌ای به طرح‌های افزايش تسهيلات و مسکن اجتماعی داشته باشد می‌تواند اثرگذاری در اين بخش را بالا ببرد.

رييس اتحاديه مشاوران املاک تهران خاطر نشان کرد: با آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی‌ يارانه‌ها، اگر سياست‌های دولت تغيير نکند و روال مانند گذشته پيش رود می‌تواند در بازار مسکن تاثير داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016