شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فوری چهار فعال حقوق بشر: هشدار؛ ١١ زندانی در انفرادی و اعتصاب غذای خشک

مرکز حاميان حقوق بشر - چهار فعال حقوق بشر با انتشار يک نامه فوری نسبت به خطر جانی ١١ زندانی سياسی که در انفرادی دست به اعتصاب غذا زده اند هشدار داده اند.

اين بيانيه در شرايطی منتشر می شود که ماموران امنيتی در روزهای گذشته به شيوه های مختلف خانواده های اين زندانيان را برای ساکت ماندن و پرهيز از هرگونه جمع شدن، اعتراض يا دادخواهی تهديد کرده اند.

متن کامل بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هموطنان، رسانه های متعهد و سازمانهای مدافع حقوق بشر!

٩ روز از انتقال ١١ زندانی سياسی کتک خورده و مصدوم از بند٣٥٠ اوين، به انفرادی می گذرد.
در شرايط فعلی علاوه بر بی توجهی مسولان زندانها در مداوای زندانيانی که دچار آسيبهای جدی جسمی شده اند، اعتصاب غذای خشک نيز جان اين زندانيان را تهديد می کند.

در طول ٩ روز گذشته مسوولان حکومتی که بهانه بازرسی زندانيان را به شديدترين وضعيتی مورد ضرب و شتم قرار دادند، در رسانه های رسمی به ويژه صدا و سيمای جمهوری اسلامی به توجيه رفتار خود و جعل واقعيتهای رخ داده پرداختند.

با دستور و اطلاع آنها، مأموران امنيتی و انتظامی به بند ٣٥٠ حمله کرده و زندانيان را به بهانه خواسته قانونی شان مبنی بر بازرسی وسايل در حضور زندانی،
با شديدترين وضعيتی مورد ضرب و شتم قرار دادند، در رسانه های رسمی جمهوری اسلامی به ويژه صدا و سيما با وقاحت به توجيه رفتار خود و جعل واقعيتهای رخ داده پرداختند.

با وجود شهادت تعدادی از زندانيان و خانواده هايشان پس از ملاقات هفتگی، تاکنون نه تنها مديران قضايی و اجرايی که مسووليت حفظ جان اين زندانيان و همچنين کنترل نيروهای تحت فرمانشان را برعهده دارند، هيچ عملی در برآورده کردن خواسته های برحق زندانيان انجام نداده اند، بلکه با نگه داشتن يازده زندانی مصدوم در انفرادی که در اعتصاب غذای خشک به سر می برند، مرگ خاموش آنان را تدارک ديده اند.

علاوه بر اين، در روزهای گذشته خانواده های زندانيان که نگران جان اعتصاب کنندگان هستند، با انواع تهديدهای ماموران امنيتی روبه رو شده اند تا هرگونه اعتراض و بازخواستی در نطفه خفه شود و افکار عمومی از آنچه بر اين زندانيان و خانواده هايشان رفته است بی خبر بمانند.

بديهی است علت نگهداری اين افراد در بند انفرادی محو شدن آثار ضرب و جرح بر بدن ايشان است تا آنها نتوانند ادعای خود را به اثبات برسانند. از همين رو انتقال اين افراد به بند ٣٥٠ و مداوايشان توسط پزشکان معتمد در اولويت خواسته های زندانيان معترض قرار دارد.

ما تعدادی از فعالان حقوق بشر از همه مردم، رسانه های متعهد و سازمانهای مدافع حقوق بشر درخواست می کنيم که صدای زندانيان در انفرادی را بشنوند و به هر شيوه ممکن از مسوولان حکومتی بخواهند که ضمن بازگرداندن آنان به بند عمومی، هرچه زودتر پزشکان معتمدی آنها را معاينه و مداوا کرده و بدين طريق
زمينه پايان اعتصاب آنان را فراهم آورند.

اسامی ١١ زندانی که در انفرادی هستند و مصدوميتهای وارد شده به شرح زير است:

جواد فولادوند (از ناحيه چشم و پا آسيب ديدگی جدی دارد)، محمد صديق کبودوند (با دو دنده شکسته و سر آسيب ديده)، رضا اکبری منفرد ( به شدت کتک خورده ولی از وضعيت او اطلاعی در دست نيست)، غلامرضا خسروی( به شدت کتک خورده ولی از وضعيت او اطلاعی در دست نيست)، سهيل بابادی، بهنام ابراهيم‌زاده( به شدت کتک خورده ولی از وضعيت او اطلاعی در دست نيست)، محمد شجاعی (به شدت کتک خورده ولی از وضعيت او اطلاعی در دست نيست) ، محمد امين هادوی، بهزاد عرب‌گل، سعيد متين‌پور (به شدت کتک خورده ولی از وضعيت او اطلاعی در دست نيست) و سيمکو خلقتی که مچش دستش آسيب ديده است.

شيرين عبادی، خديجه مقدم، مهناز پراکند و آسيه امينی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016