شنبه 6 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش فائزه هاشمی به وقایع زندان اوين: دولت حداقل موضع خود را مشخص کند

کلمه ـ فائزه هاشمی، فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی در يادداشتی کوتاه با اشاره به يورش خونين پنج شنبه گذشته به بند ۳۵۰ زندان اوين، از دولت خواسته که درجهت روشن شدن واقعيت ها تلاش کند تا نسبت به ادای وظيفه خود از جمله اجرای قانون اساسی در اين زمينه و تنوير افکار عمومی اقدامی کرده باشد.

متن اين يادداشت که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی های بی پناه و بی دفاع در بند ٣۵٠ زندان اوين مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند، رييس سازمان زندانها اين خبر را از اساس دروغ می داند. در تناقض با اين اظهار نظر، وزير دادگستری می گويد جراحت های مختصری بوده است. بيش از ۷۰ زندانی به طور دقيق با ذکر نام و نوع و ميزان آسيب ديدگی شهادت می دهند که اين برخورد وحشيانه صورت گرفته است و تعدادی از نمايندگان مجلس تفاضای تحقيق و تفحص داده اند.

تکليف اصولگراها، البته اصولگراهای افراطی که بخش عمده حاکميت در اختيار آنهاست، معلوم است و انتظاری از آنها نيست، زيرا متاسفانه افراطی گری سبب کور و کر شدن افراد شده و چنان تعصبی ايجاد کرده که به راحتی و بر خلاف دين و اخلاق و انسانيت و منطق و قانون حقايق را منکر می شوند و يا وارونه جلوه می دهند و از هر باطلی حمايت می کنند و در مقابل هر حقی می ايستند.

ولی انتظار از دولت است که اگر در اين زمينه کاری از دستش بر نمی آيد، که می دانيم برنمی آيد، حداقل تلاش جدی درجهت روشن شدن واقعيت ها و مشخص نمودن موضع خود داشته باشد تا حتی الامکاننسبت به ادای وظيفه خود از جمله اجرای قانون اساسی در اين زمينه اقدامی کرده باشد و افکار عمومی بداند که دولت نسبت به اجرای حقوق ملت، فصل سوم قانون اساسی، همت دارد و از اولويت های اوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016