یکشنبه 7 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حال جسمی نامساعد اعتصاب‌کنندگان؛ ممانعت مسئولان زندان از درمان

با گذشت يک هفته از اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سياسی در بند ۳۵۰ اوين، شرايط جسمی آنها مساعد نيست.

به گزارش خبرنگار کلمه، حسن اسدی زيدآبادی، امير اسلامی، اکبر امينی ارمکی، عماد بهاور، قربان بهزاديان نژاد، مسعود پدرام، امين چالاکی، محمدصادق ربانی املشی، عليرضا رجايی، سيد حسين رونقی ملکی، رضا شهابی و محسن ميردامادی که از دوشنبه هفته پيش در اعتراض به تهاجم خونين پنج شنبه ۲۸ فروردين در بند ۳۵۰ با صدور اطلاعيه ای اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرده بودند، طی هفته گذشته با کاهش وزن قابل توجه، افت فشار خون و ضربان قلب مواجه شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، نگرانی از وضع سلامتی اين زندانيان و ساير اعتصاب کنندگان در بند ۳۵۰ اوين در شرايطی افزايش يافته که خبرها از ممانعت جدی مسولان زندان از دسترسی زندانيان به مراکز درمانی حکايت دارد.

اين زندانيان سياسی در بيانيه شروع اعتصاب غذای خود آورده بودند: ” جای تاسف مضاعف است که به جايرسيدگی به اين برخوردهای غيرقانونی و پيگرد مسببان اين حادثه ناگوار برخی از مسولان ذی ربط طی مصاحبه ها و اظهارات خود همه اين موارد را تکذيب و جراحت و آسيب ديدگی زندانيان را به طور کلی منکر شده اند که اين خود به معنی حمايتآشکار از ضاربان و قانون شکنان است”.

آنها همچنين افزوده بودند: ” ما امضا کنندگان اين بيانيه در اعتراض به برخوردهای غيرقانونی و تضييع حقوق زندانيان و نيز اعتراض به عدم رسيدگی به اين تخلفات فاحش و بی سابقه و ارائه اخبار کذب در جهت قلب واقعيت ها از بعد از ظهر روز دوشنبه اول ارديبهشت ۹۳ دست به اعتصاب غذا می زنيم.و از خداوند بزرگ می خواهيم که اين قدم ناچيز را وسيله ای برای احقاق حقوق پايمال شده مظلومان قرار دهد”.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016