یکشنبه 7 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار وزيران خارجه ايران و اتريش

ایسنا ـ محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان صبح روز يکشنبه با سباستين کورتس، وزير خارجه اتريش که در راس هيئتی از کشورمان ديدار می‌کند ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، موضوعات روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بين‌المللی از جمله موارد مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه دوکشور در اين ديدار بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر محمد جواد ظريف در اين ديدار با تشکر از ميزبانی گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ايران و ۱+۵ از سوی دولت اتريش و با مرور بر روابط دو جانبه در حوزه های مختلف سياسی ، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی، مناسبات دو کشور را بر پايه روابط تاريخی و احترام متقابل درچارچوب منافع مشترک ارزيابی کرد و گسترش روابط در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد .

درحوزه همکاری‌های فرهنگی وزير امور خار جه کشورمان با توجه به سابقه ارتباطات دو کشور در زمينه گفت‌وگوهای فرهنگی و بين اديان و با توجه به تاکيد طرف اتريشی زمينه موجود برای فعاليت‌ها در اين بخش را مهم ارزيابی کرد.

ارتباطات مردمی ، همکاريهای علمی و دانشگاهی و حضور جامعه ايرانيان مقيم اتريش با توجه به ويژگی علمی و تخصصی آنها از ديگر موضوعات مورد اشاره از سوی دکتر ظريف بود که طی آن ارائه تسهيلات و زمينه سازی برای ارتقاء اين گونه همکاريها مورد تاکيد قرار گرفت.

روابط اقتصادی دو کشور و تاکيد بر وجود ظرفيت بالای همکاريها در اين زمينه و فضای موجود برای ارتقاء همکاريها در بخش اقتصادی نيز از ديگر موضوعات مورد بحث از سوی دکتر ظريف در بخش روابط دوجانبه فيمابين بود.

سباستين کورتس وزير خارجه اتريش نيز در اين ديدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ايران و همچنين ميزبانی گفت‌وگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ايران و گروه ۱+۵ و با اشاره به روابط تاريخی دو کشور بويژه ارتباطات مردمی و با توجه به حضور جامعه ايرانی مقيم اتريش مناسبات دوکشور را با اهميت خواند و اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ايران را علاوه بر رايزنی و تبادل نظر در حوزه موضوعات مهم روابط دو جانبه و مسائل منطقه، زمينه سازی برای سفر آتی رئيس جمهور اين کشور به تهران ذکر کرد.

وزير خارجه اتريش در اين ديدار همچنين علاقمندی کشورش برای گفتگوهای فرهنگی و بين اديان و همکاريهای علمی و دانشگاهی و همچنين همکاری بين گروههای دوستی پارلمانی را ابراز داشت.

دکتر محمد جواد ظريف وزير خارجه جمهوری اسلامی ايران و سباستين کورتس وزير خارجه اتريش در اين ديدار تحولات مهم منطقه از جمله در افغانستان، عراق، سوريه، لبنان و اوکراين را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016