چهارشنبه 27 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظریف: در مذاکرات هسته‌ای ترسی از تندروهای داخلی ندارم

رادیو فردا ـ محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ۲۶ فروردین ماه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت در مذاکرات هسته‌ای از تندروهای داخل ایران ترسی ندارد.

وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو که در امارات متحده عربی انجام شده، در مورد مذاکرات هسته‌ای ابراز خوش‌بینی کرده است.

آقای ظریف گفته است «اراده سیاسی برای گرفتن پاسخ وجود دارد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او می‌گوید در صورتی که طرف‌های به توافقی خوب برسند «مخاطبان داخلی راضی خواهند بود… البته برخی از مردم هرگز راضی نخواهند بود، ولی آن هم پیش می‌آید. چون ما جامعه‌ای چندصدایی داریم».

در حال حاضر آقای ظریف به نمایندگی از ایران مذاکراتی را با نمایندگان ارشد کشورهای گروه موسوم به ۵+۱ پیش می‌برد که هدف از آن رسیدن به توافقی جامع و فراگیر در مورد برنامه اتمی است.

توافق اولیه میان ایران و ۵+۱ که در آذر ماه بسته شد و تعلیق برخی فعالیت‌های اتمی ایران را در برابر کاهش برخی تحریم‌ها در بر می‌گیرد، ۲۹ تیر ماه به پایان می‌رسد. دو طرف تا آن زمان فرصت دارند تا به توافق نهایی دست یابند.

دور تازه از مذاکرات در وین انجام می‌شود.

وزیر خارجه ایران، ۲۰ فروردین ماه در وین گفت که ایران و قدرت‌های جهانی درباره ۵۰ تا۶۰ درصد از معامله هسته‌ای میان خود به توافق رسیده‌اند.

طرف‌ها گفته‌اند که امیدوارند از ماه می‌- اردیبهشت ماه- کار نوشتن توافق جامع و نهایی را برای پایان دادن به ده سال بحران اتمی ایران آغاز کنند

برخی جریان‌های سیاسی حاکم در ایران بارها از توافق‌های پیش‌آمده و تعلیقات اتمی در ایران ابراز نارضایتی کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، که تصمیم‌گیرنده اصلی در سیاست‌های کلان ایران به شمار می‌رود با وجود تاکید بر خوشبین نبودنش در مورد مذاکرات، اما افزوده است که مخالفتی با آن ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016