سه شنبه 9 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای توقيف روزنامه ابتکار

ایسنا ـ انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای توقيف روزنامه ابتکار بيانيه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «رسانه» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در متن اين بيانيه آمده است: خبر توقيف روزنامه ابتکار در سال مزين به فرهنگ به موجب ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات، موجب تاسف و نگرانی عميق گرديد. جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور در اين سال انتظار تحول مثبت و سازنده را دارد. ليکن برخلاف روح قانون اساسی و اصول ۲۴، ۳۶ و ۱۶۸ توقيف نشريات بهار، آسمان و ۹ دی را شاهد هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين متن با اشاره به موارد توقيف در قانون مطبوعات تصريح شده است: موارد توقيف در قانون مطبوعات تصريح شده و ماده شش اين قانون از نظر حقوقدانان حدود مطبوعات را معين کرده و فاقد محتوای کيفری است و بايد با قانون مجازات،‌ عناوين مجرمانه تطبيق و توسط دادگاه صالح اقدام گردد که چنين فعلی رخ نداده است. به استناد تبصره ماده ۳۴ قانون مطبوعات رسيدگی و صدور حکم در جرايم مطبوعاتی تنها در صلاحيت دادگاه کيفری استان است و هيچ مرجع ديگری حق صدور حکم مجازات مطبوعات را ندارد، به ويژه که توقيف يکی از شديدترين مجازات‌های مطبوعاتی است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: علی‌هذا در شرايطی که معدود کشورهای جهان مجازات توقيف را اعمال می‌کنند انتظار دارد روش‌هايی اصلاحی جايگزين برخوردهای سختگيرانه قرار گيرد. انجمن دفاع از آزادی مطبوعات تحول علمی در سال فرهنگ را با اجرای دقيق قانون در رويکرد اصلاح و گفت‌و‌گو ميان نهاد صنفی مطبوعاتی و مسئولان کشور ميسر می‌داند و اميدوار است اين فرآيند آغاز شده و در ماه‌های پيش رو ديگر شاهد تعطيل و توقيف مطبوعات نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016