یکشنبه 14 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوکراین: پیشروی ارتش و ادامه ناآرامی در مناطق شرقی

با ادامه عملیات "ضد تروریستی" از سوی ارتش اوکراین و سنگر گرفتن شورشیان طرفدار روسیه در مقابل ارتش، ناآرامی در شرق اوکراین ادامه دارد.

ارتش اوکراین دیروز (شنبه) در چندین شهر پیشروی کرد و کنترل چندین ساختمان دولتی را از شورشیان پس گرفت.

اما در شهر لوهانسک پیشروی شورشیان سبب عقب نشینی ماموران دولتی شد و پایگاه دستگاه امنیتی در لوهانسک نیز به تصرف شورشیان در آمد.

کشته شدن حد اقل ٤٢ نفر از طرفداران روسیه که در مقر اتحادیه های کارگری شهر اودسا در جنوب اوکراین به تجمع اعتراضی پرداخته بودند هم سبب افزایش تنش‌ها شده است.

پس از درگیر شدن گروههای راست گرا و طرفدار دولت جدید اوکراین (دولت موقت) با معترضان، ساختمان مقر اتحادیه های کارگری اودسا به آتش کشیده شد و بسیاری از معترضان در آن آتش سوزی جان خود را از دست دادند.

مردم شرق اوکراین عمدتا روس تبار هستند و نمی خواهند که اوکراین تحت فشار گروههای افراطی راست گرا به سوی غرب گرایش پیدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت روسیه دولت اوکراین را به تشویق کردن گروههای افراطی ملی گرا به خشونت متهم کرده است و گفته برنامه دولت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سه هفته آینده (٢٥ مه) غیر معقول است.

گزارش شده که درگیریهایی در اطراف ساختمان سوخته اتحادیه های کارگری اودسا میان معترضان طرفدار روسیه و طرفداران دولت اوکراین ادامه داشته است.

گروههای از مردم طرفدار روسیه در ایالت شرقی دانتسک در اعتراضات خیابانی گفته اند که کشتار اودسا را نخواهند بخشید.

روسیه دولت اوکراین را به 'برادر کشی' متهم کرده و سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه اوکراین از جان کری، همتای آمریکایی خود خواسته است که از دولت اوکراین بخواهد که عملیات نظامی علیه شهروندان را پایان دهد.

آمریکا در مقابل از روسیه خواسته است که از ادامه حمایت از شورشیان اوکراین خودداری کند.

چندین نفر دیروز در درگیریهای واحدهای ارتش اوکراین با شورشیان طرفدار روسیه در شهرهای کراماتورسک، کستیانتینیوکا، ماریوپل و اسلوویانسک کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016