دوشنبه 15 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ارشد سپاه: ایران حزب‌الله دوم را در سوریه تشکیل داده است

رادیو فردا - حسین همدانی، فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران، دیروز در شورای اداری استان همدان از وضعیت حکومت سوریه و برتری آن نسبت به مخالفان ابراز خرسندی کرده است.

آقای همدانی گفته است: "به لطف خدا ايرانيان حزب الله دوم را در سوريه تشكيل دادند... با تدابیر مقام معظم رهبری و به كارگيری تاكتيک‌های جنگ شهری، تعداد كشته‌شدگان در اين كشور كاهش و امنيت پايدار تا حدودی برقرار شده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس از قول این فرمانده سپاه نوشت: "امروز ما به دلایل منافعی چون انقلاب اسلامی در سوریه می‎جنگیم و دفاع ما در حد دفاع مقدس است" و "امروز ۱۳۰ هزار بسیجی آموزش دیده منتظر ورود به سوریه هستند."

خبرگزاری فارس هم‌اکنون این کلیک خبر را از سایت خود حذف کرده و این بخش از سخنان آقای همدانی در منابع خبری دیگر ایران بازتاب نیافته است.

آقای همدانی با اشاره به حمایت‌‎های سوریه از ایران در سال‌های آغازین پس از انقلاب ۵۷ و همچنین دوران جنگ ایران و عراق گفته است که نیروهای نظامی ایران تجارب خود را به نیروهای سوری منتقل کرده‌ و آموزش‌هایی به آنان داده‌اند. آقای همدانی گفته است: "بشار اسد به نیابت از ما می‌جنگد."

این فرمانده نظامی ایران گفته است که در تمام استان‌های ایران ستاد پشتیبانی از مردم سوریه تشکیل و سهم آنها در میزان پشتیبانی از سوریه مشخص شده است.

حسین همدانی چند روز پیش نیز در یک سخنرانی در رشت کلیک گفته بود که سوریه تنها کشور عرب است که در "جبهه مقاومت" مانده و جنگ داخلی این کشور "نیابتی" است و "سوریه از طرف مسلمانان با استکبار و تروریست‌ها می‌جنگد."

در سه سالی که از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد چندین کشور به طرق مختلف در این جنگ مداخله داشته‌اند. ترکیه پشتیبانی‌های نظامی و لجستیک از مخالفان مسلح می‌کند و اردوگاه‌هایی را در خاک خود در اختیار آنان گذاشته است.

عربستان سعودی و قطر نیز از این مخالفان پشتیبانی سیاسی و تدارکاتی می‌کنند. گروه‌هایی از مخالفان مورد حمایت قدرت‌های غربی نیز هستند. چندین هزار جنگجوی خارجی نیز در سوریه حضور دارند که اغلب آنان به دو گروه اسلام‌گرای افراطی "دولت اسلامی عراق و شام" و "جبهه نصرت" وابسته‌اند.

در مقابل نیروهای نظامی حزب‌الله لبنان در دفاع از حکومت بشار اسد می‌جنگند و شواهدی از حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه وجود دارد.

سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه، پیش از این گفته بود: "ایران هیچگونه گردان سازمانی در سوریه نداشته و تنها برای انتقال تجارب دفاعی خود به مدافعان این کشور حضور مستشاری دارند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016