چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: معاونت حقوقی رئيس‌جمهور مطالب خلاف واقع «من روحانی هستم» را ارائه نکرده است

• در پرونده ستاد سوخت، برخی افراد بازداشت هستند و روز گذشته نيز يک نفر بازداشت و درحال حاضر تعداد بازداشتی‌ها به سه نفر رسيده است
• پرونده تامين اجتماعی همچنان مفتوح و درحال تحقيقات مقدماتی است گزارش تحقيق و تفحص ۱۴ بخش دارد که درحال رسيدگی است.

ایلنا ـ دادستان تهران از عدم ارائه مطالب خلاف واقع مستند "من روحانی هستم" از سوی معاونت حقوقی رئيس جمهور خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست‌های دادسرای ويژه جرائم قتل و سرپرست دادسرای ويژه جرائم سرقت، در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، مبنی بر اينکه معاون حقوقی رئيس‌جمهور از دادستانی تقاضای رسيدگی به موضوع مستند "من روحانی هستم" کرده بود، جنابعالی در اين حوزه چه اقداماتی را انجام داديد؛ گفت: قرار شد معاونت حقوقی رئيس جمهور مواردی را که مدعی هستند خلاف واقع بوده است را به دادستانی ارائه دهند که تاکنون به ما موارد را تحويل نداده‌اند.

وی در مورد بازداشت (م-ر) مدير عامل يکی از باشگاه‌های ورزشی اظهار داشت: در پرونده ستاد سوخت، برخی افراد بازداشت هستند که روز گذشته نيز يک نفر بازداشت شد و درحال حاضر تعداد بازداشتی‌ها به سه نفر رسيده است.

دادستان تهران در مورد آخرين وضعيت پرونده مهدی هاشمی نيز بيان کرد: تحقيقات اين پرونده رو به پايان است و اميدواريم به زودی به اتمام رسيده و پرونده به دادگاه ارسال شود.

دولت‌آبادی درمورد دادسرای جرائم بين‌الملل و دادسرای انرژی نيز ابراز داشت: دادسرای رسيدگی به جرائم بين‌الملل چند وقتی است که آغاز به کار کرده و فعاليت‌های موفقيت‌آميزی داشته است اما مشکل ساختمان دادسرای انرژی همچنان حل نشده که اميدواريم به زودی حل شود.

وی درخصوص دادسرای رسيدگی به جرائم ورزشی تصريح کرد: قرار شد در دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه‌ای اختصاص دهيم تا مسائلی از جمله مطالب ورزشی که جنبه مجرمانه داشته است، در آنجا رسيدگی شود.

دادستان تهران درباره آخرين وضعيت پرونده تامين اجتماعی يادآور شد: اين پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد که تحقيقات مقدماتی همچنان ادامه دارد. گزارش تحقيق و تفحص مجلس ۱۴ بخش دارد که هر بخش آن جداگانه در حال رسيدگی است.

وی درمورد حادثه اتوبوس اسکانيا در اتوبان آزادگان که چندی پيش منجر به فوت عده‌ای از شهروندان تهرانی شده بود، خاطرنشان کرد: در اين پرونده کارشناسی لازم انجام شده و ۵۰ درصد راننده و ۵۰ درصد شرکتی که اتوبوس را دراختيار داشته مقصر شناخته شده اند. اوليای دم نيز شکاياتی را اظهار کردند و راننده اتوبوس نيز در حال حاضر در بازداشت است.

دولت‌آبادی درخصوص پرونده مرگ ماهی‌های درياچه فشافويه نيز افزود: اين پرونده در دادگاه بخش و تحت رسيدگی است و خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده است که اطلاع‌رسانی‌های لازم در اين زمينه انجام خواهد شد.

دادستان تهران در مورد پرونده فردی که اخبار بند ۳۵۰ زندان اوين را در اختيار شبکه بی بی سی می‌گذاشته است نيز گفت: اقدامات خوبی در اين پرونده انجام شده است اما تا پايان تحقيقات اطلاع رسانی صورت نخواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016