شنبه 20 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورمحمدی: گزارش دولت در مورد بند ۳۵۰ اوين تهيه شده است

• در مستند من روحانی هستم مواردی مطرح شده است که با واقعيت‌ها تطبيق داده نمی‌شود ضمن اينکه توزيع و تکثير آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وزيردادگستری در مورد سی دی "من روحانی هستم" و پيگيری حواشی بند ۳۵۰ زندان اوين توضيحاتی ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه در ليست بدهکاران بانکی ارسالی از سوی معاون اول رييس جمهور به قوه قضاييه چند نفر از آنان مبلغ ۱۰ ميليارد به بالا معوقه دارند، گفت:‌ ما هنوز در وزارت دادگستری بر روی اين ليست کار نکرديم و گزارش آن را هم از آقای دادستان کل کشور نگرفته ام.

وزيردادگستری در پاسخ به پرسش ديگری مبنی براينکه دادستان تهران گفته که از معاونت حقوقی دولت خواسته اند که موارد اختلافی سی دی من روحانی هستم را برای بررسی اعلام کنند. آيا از اين قضيه اطلاع داريد که چه اقدامی صورت گرفته و نيز نظر شما نسبت به اين مورد چيست؟، اظهارکرد: به هر حال مواردی در اين سی دی مطرح است که با واقعيت‌ها تطبيق داده نمی‌شود ضمن اينکه توزيع و تکثير آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال اين‌ها مشکلاتی است که وجود دارد. مصاديق خلاف اين سی دی را مطلعين تاريخی از جمله رياست جمهوری يا معاونت حقوقی بايد بگويند. ضمنا تکثير آن نيز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.

وزيردادگستری در خصوص اينکه آيا خود دادستانی راسا هم می تواند به اين قضيه ورود کند؟ گفت:‌ بله ودادستان تهران نيز نسبت به موضوع وارد شده و برای تحقيق و تشخيص مصاديق از معاونت حقوقی نيز سئوال کرده است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايلنا مبنی براينکه شما مسئول کميته پيگيری بازرسی بند ۳۵۰ اوين هستيد. پيگيری جنابعالی به کجا رسيده است؟، گفت: اصلا چنين کميته‌ای به اين معنايی که حضرتعالی می‌گوييد نبوده است. بنا شده گزارشی در دولت تهيه شود و گزارش هم تهيه شده و تکميلی‌اش هم انجام می‌شود. به هر حال مقامات قضايی زندان بايد پاسخ روشن را بدهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگری مبنی براينکه دفاعيات آقای اسماعيلی را در خصوص بند ۳۵۰ اوين قبول داريد؟، گفت: به هر حال توضيحاتی داده شده و اگر ادعايی خلاف آن هم باشد طبعا بايد از رييس جديد سازما زندان ها سئوال شود و اطلاعات تکميلی را بفرستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016