شنبه 20 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون امور بين الملل مجلس: تعدادی ايرانی در خروج تروريست‌ها از حمص آزاد شدند

مهر ـ معاون امور بين الملل مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه در توافق بين دولت سوريه و تروريست‌های حمص که مناطق محاصره شده را ترک کردند تعدادی ايرانی آزاد شدند افزود: هيچ خيری در سوريه رخ نمی‌دهد الا اينکه ايران در آن تاثير داشته باشد در ضمن تعدادی از آزاد شدگان در اين توافق ايرانی هستند.

حسين شيخ الاسلام معاون امور بين الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خروج نيروهای تروريستی که به صورت توافقی با ارتش سوريه انجام گرفت، گفت: اين دستاورد خيلی مهمی بود زيرا يک سيلی محکم است که از طرف کل سوری‌ها اعم از حکومت، ارتش سوريه و حتی معارضين سوری به گروههای خارج نشين،عربستان،آمريکا و اسرائيل و همه کشورهای حامی تروريسم زده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه غربی ها در مورد کوچکترين اتفاق سوريه اعلام موضع می‌کنند تصريح کرد:هنوز غربی‌ها در مورد اين مسئله مهم اعلام موضع نکردند و اين اتفاق گواه و سند درستی است مبنی بر پيشنهاد ايران که تنها راه حل بحران سوريه گفتگوی سوری - سوری است.

معاون امور بين الملل مجلس با اشاره به اينکه خروج معارضين از سوريه نشان داد در صورت عدم دخالت خارجی‌ها و عدم ارسال پول و تجهيزات،طرفهای درگير در سوريه از عهده حل معضلات و مشکلات بر می‌آيند ادامه داد: بايد اين مساله را در نظر گرفت که اين گروه در محاصره کامل دولت سوريه بودند ولی قبول کردند اسلحه سنگين را تحويل دهند و تعدادی از گروگانها را آزاد کنند و اجازه ورود مواد غذايی را به داخل محدوده محاصره شده را بدهند.

وی افزود: دولت سوريه می‌داند که اينها مزدور هستند و دوباره به جنايتکاران ملحق خواهند شد ولی برای اينکه به مردم آسيب نرسد مسئولانه برخورد کرد.

شيخ الاسلام در واکنش به اين سوال که ايران در اين توافق چقدر نقش داشت و گروگانهای آزاد شده چه کسانی هستند گفت: هيچ خيری در سوريه رخ نمی‌دهد الا اينکه ايران در آن تاثير داشته باشد در ضمن تعدادی از آزاد شدگان در اين توافق ايرانی هستند.

معاون امور بين الملل مجلس در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه آيا در انتخابات سوريه نامزد رقيب توانايی رقابت با بشار اسد را دارد گفت: انتخابات سوريه آزاد است ولی کسی در سوريه محبوبيت آقای بشار اسد را ندارد در ضمن در سوريه يکطرف بشار اسد است که در مقابل اينهمه ترور،کشتار توانسته انسجام ملی وحدت و تماميت ارضی را حفظ کند.

وی به مخالفت غربی‌ها با برگزاری انتخابات در سوره اشاره کرد و گفت: اگر غربی‌ها راست می‌گويند بشار اسد محبوبيت ندارد به جای اينکه مانع برگزاری انتخابات شوند بهتر است بيايند و بر انتخابات نظارت کنند.

وی ادامه داد: غربی‌ها زمانی حتی قانون سوريه را به رسميت نمی‌شناختند در حالی که جديدا غربی‌ها و آقای اخضر ابراهيمی پيشنهاد کردند در قانون اساسی سوريه بندی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان دو سال حکومت را تمديد کرد و اين جای تامل دارد چگونه کسانی که بشار اسد و قانون سوريه را به رسميت نمی‌شناختند حالا برای جلوگيری از برگزاری انتخابات آنرا به رسميت می‌شناسد.

شيخ الاسلام در پايان گفت: اينها هيچ خيری برای سوريه نمی‌خواهند و چون راهبردهايشان در سوريه شکست خورده دنبال نجات راهبردهايشان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016