جمعه 26 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی سپاه: نگران وعده‌های دولت به اقلیت‌های مذهبی هستیم

حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه می‌گوید فضای نقد در دوران محمود احمدی‌نژاد «باز» بود٬ علی یونسی به اقلیت‌های مذهبی «وعده» پست‌های بالا می‌دهد و «حاشیه» درست می‌کند و منتقدان را «بی‌شناسنامه» و «جیب‌بر» معرفی کردن اشتباه است.

آقای مقدم‌فر، این اظهارات را در برنامه «دیروز امروز فردا» که شامگاه پنجشنبه از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد بیان کرده است.

در این برنامه حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز حضور داشت.
مقدم‌فر گفته «این حرف اشتباهی است مدام ما بگوییم که افراد شناسنامه خود را بیاورند یا اینکه بگویند شما برای کدام حزب هستید، یا اینکه مدام هر که انتقاد کرد بگویند این‌ها نزدیکان دولت قبل هستند.»

اشاره وی به سخنان حسن روحانی است که از منتقدان محافظه‌کار دولت خواسته بود با شناسنامه و معرفی خود انتقاد کنند.

مقدم‌فر افزوده «البته این‌ها غیر از بی‌سواد خوادن منتقدان است. اینکه عده‌ای می‌گویند این‌ها غارت گر بیت‌المال هستند یا جیب برند و یا طرفداران تحریم.»
مهم‌ترین گزاره‌های اظهارات مقدم‌فر:

- فضای دولت در دوران سازندگی به شکلی بود که خیلی اجازه نقد داده نمی‌شد.

- این فضا در دولت بعد {دولت خاتمی} از تفریط به افراط تبدیل شد و بخش بزرگتری از رسانه‌ها بلندگوی دشمن شدند.

- در دوران آقای احمدی‌نژاد این فضای نقد باز بود و الان هم ادامه دارد.

- در رسانه‌های ما نقد‌ها خیلی چارچوبمند و ضابطه‌مند و با تکیه بر اخلاق مداری و شرع نیست و مبتنی بر انقلاب فرهنگی نیست.

- احتیاجی نیست که حتما نقد کننده استاد دانشگاه باشد شاید کارگر باشد. این حتی در معارف دینی ما هم آمده که هیچ الزامی وجود ندارد که حتما نخبگان نقد کنند. مهم این است که از باب خیرخواهی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- حاشیه‌های نقد خیلی نگران کننده است. دستیار ویژه رئیس جمهور {علی یونسی} به شیراز می‌روند و در کنیسه یهودیان در مورد آرم شیر و خورشید صحبت می‌کنند.

- بنده دلواپس وعده‌های دولت و عملی شدن آن‌ها هستم. باید دولت را کمک کرد و نباید اجازه حاشیه سازی داد. از جمله همین سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور.

- این دستیار که مدام بین اقلیت‌ها می‌روند و مدام وعده پست‌های بالا به ایشان می‌دهند خوب این حاشیه درست می‌کند.

- چرا سخنگوی دولت در مورد بند ۳۵۰ اوین صحبتی می‌کنند که برای رسانه‌های خارجی خوراک درست می‌شود یا صحبت‌های وزیر ارشاد در مورد ممیزی کتاب قبل از انتشار. یا انتصاب فردی در دانشگاه آزاد که یکی از موارد کارنامه او فحاشی و توهین به امام راحل است.

- باید طوری باشد که شفاف سازی کنند و دولت بگویند فلان جای این بحث {مستند من روحانی هستم} مشکل دارد بعد آن‌ها بگویند ما از خاطرات آقای هاشمی این‌ها را برداشتیم و بعد آقای هاشمی بیاند و توضیح دهند که این خاطرات دروغ بوده یا مساله دیگری.

انتظامی: باید مقابل منتقدان غیرمتخصص ایستاد

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز در این برنامه گفته «باید جلوی کسانی که متخصص در حوزه نقد نیستند بایستیم.»

وی افزوده «من مدافع این هستم که منتقد در تاریکی نایستد و تیر بیاندازد. این یعنی شناسنامه دار بودن.»

انتظامی در عین حال از ااینکه در همایش «دلواپسیم» شماری از شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که «قاتلان شهید احمدی روشن را از اطاقش بیرون کنید» انتقاد کرده و آن را «تشویش اذهان عمومی» دانسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016