سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش دولت به سخنان روز گذشته فرمانده سپاه

ایرنا ـ معاون اول رييس جمهوری در پاسخ به انتقاد برخی افراد مبنی بر عدم استفاده دولت از ظرفيت های خارج از قوه مجريه در بحث اقتصاد مقاومتی تاکيد کرد: ما از هر پيشنهادی که به روند اجرای سياستهای اقتصاد مقاومتی کمک کند و در چارچوب برنامه های دولت باشد، استقبال می کنيم.

«اسحاق جهانگيری» شامگاه دوشنبه در جلسه پيگيری تدوين برنامه های عملياتی سياست های کلی اقتصاد مقاومتی بر لزوم تهيه نقشه راه برای اجرای اين سياست ها تاکيد کرد و افزود: خوشبختانه اکثر دستگاه ها و وزارتخانه ها، برنامه های خود را در موعد مقرر تهيه و به معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور جهت بررسی ارسال کرده اند.

معاون اول رييس جمهوری از سياست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان گامی در جهت مقاوم سازی اقتصاد کشور ياد کرد و گفت: دولت يازدهم نسبت به اجرای اين سياست ها اهتمام ويژه دارد و مصمم است اين موضوع را به طور جدی پيگيری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اهميت سياست های کلی اقتصاد مقاومتی بر هيچ کس پوشيده نيست، گفت: کارشناسان خبره، نخبگان و صاحب نظران از اين سياست ها استقبال کرده اند و با توجه به تاکيدات چند باره مقام معظم رهبری بر اجرای اين سياست ها لازم است همه بخش ها اين موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جهانگيری افزود: متاسفانه در گذشته به برخی از سياست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب همچون سياست های کلی اصل ۴۴ آنطور که بايد پرداخته نشد اما دولت تدبير و اميد مصمم است با جديت سياست های اقتصاد مقاومتی را پيگيری کند و به شکل همه جانبه به آن پرداخته و اقتصاد کشور را به شکوفايی برساند.

معاون اول رييس جمهوری همچنين از دستگاه های اجرايی که تا کنون برنامه های خود را ارسال نکرده اند خواست برنامه های خود را تا نيمه ارديبهشت ماه تکميل کرده و به معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور ارايه دهند تا پس از يکپارچه سازی و ايجاد هماهنگی لازم بتوانيم وارد مراحل بعدی شده و در مسير اجرای سياست های اقتصاد مقاومتی گام برداريم.

در اين جلسه که علاوه بر ۸ تن از وزرا، دبير هيات دولت، معاون علمی و فناوری رييس جمهور، مشاور رييس جمهور و دبير ستاد هماهنگی اقتصادی، مشاور رييس جمهور و دبير شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی و رييس سازمان ملی استاندارد نيز حضور داشتند، نماينده معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت جمع آوری برنامه های دستگاه های اجرايی ارايه کرد.

وی افزود: پس از ابلاغ تکاليف و وظايف دستگاه های اجرايی ازسوی معاون اول رييس جمهوری در جهت اجرای سياستهای اقتصاد مقاومتی، کارگروه های تخصصی در اين زمينه برگزار شده و گزارشات و برنامه های ارسالی ازسوی دستگاه ها در حال بررسی هستند.

نماينده معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری ادامه داد: در حال حاضر اين کارگروه ها مشغول بررسی هستند تا برنامه های وزارتخانه ها و دستگاه های اجرايی را در بودجه سال ۹۴ و برنامه ششم توسعه و ساير برنامه ها بگنجانند.

در اين نشست، وزرای نفت، نيرو، علوم،تحقيقات و فناوری، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، صنعت،معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارايی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون علمی و فناوری رييس جمهوری، رييس سازمان ملی استاندارد و دبير شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی نيز به ارايه گزارشی از جلسات کارشناسی و برنامه ريزی های خود برای اولويت بندی و هماهنگی در جهت اجرای سياست های اقتصاد مقاومتی در حوزه وظايف خود پرداختند.

سرلشگر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در دوره آموزشی شهيد بسيجی مولوی مصطفی جنگی زهی با تقدير و تشکر از بسيج به خاطر فعاليت های آن درباره اقتصاد مقاومتی گفته بود که متاسفانه دولت از پيشنهادات، اقدامات و توان موفق بسيج و سپاه برای اقتصاد مقاومتی استقبال نکرده و اميدواريم از اين ظرفيت عظيم استفاده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016