جمعه 26 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده ایران از پناهجویان افغان در جنگ سوریه

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی است ایران هزاران پناهجوی افغان را با وعده‌هایی چون دستمزد ۵۰۰ دلاری در ماه و اقامت دائم ایران برای کمک به نیروهای دولتی شرکت کننده در جنگ سوریه به این کشور فرستاده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا٬ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار جذب و آموزش نیروهای شیعه برای شرکت در جنگ سوریه مشغول است. جزئیات این جذب نیرو در هفته گذشته در وبلاگی که مسائل پناهجویان افغان در ایران را دنبال می‌کند منتشر شد و توسط دفتر آیت‌الله العظمی محقق کابلی٬ روحانی شیعه ساکن قم تایید شد. همچنین یکی از اعضای سپاه نیز این مسئله را تایید کرده‌است.

رئیس دفتر آیت‌الله کابلی درگفتگویی تلفنی با وال استریت ژورنال می‌گوید: " سپاه ارتباطی بین جامعه پناهجویان افغان و تلاش برای قانع کردن جوانان شیعه برای شرکت در جنگ سوریه یافته‌اند. سپاه به آنان همه چیز٬ از حقوق تا اقامت٬ می‌دهد." ایران علاوه بر حقوق به این پناهجویان اجازه ثبت نام فرزندانشان در مدرسه و مزایای خیریه اضافی نیز می‌دهد.

به گفته دفتر آیت‌الله کابلی بسیاری از جوانان افغان از او درباره جنگیدن در سوریه پرسیده‌اند و او نیز آن را در صورتی که از حرمین شیعه دفاع کنند مجاز دانسته‌است. دفتر آیت‌الله پس از آن در این زمینه اظهار نظری نکرده و حتی در مراسم کشته شدگان جنگ سوریه نیز شرکت نکرده‌است.

روز پنجشنبه مراسم تدفین بزرگی در مشهد با حضور مقامات مذهبی و محلی برای چهار افغان کشته شده در سوریه برگزار شده‌است.

این گزارش از قول یکی از مقامات غربی در ایران می‌گوید استفاده ایران از پناهجویان افغان در جنگ سوریه بخشی در استراتژی در حال تغییر این کشور برای ارسال سربازان پیاده فقر به خطوط مقدم جنگ از بین گروه‌های کم نفوذ جامعه است تا تلفات سپاه پاسداران و حزب الله را به حداقل برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016