شنبه 27 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در شورای نگهبان برخی شیفته احمدی‌نژاد بودند

082011.jpg
دیگربان - محسن اسماعیلی٬ عضو حقوقدان شورای نگهبان گفته که برخی اعضای این شورا «شیفته» محمود احمدی‌نژاد بودند و‌ای کاش آن‌ها در انتخابات سال ۸۸ در حمایت از احمدی‌نژاد سخن نمی‌گفتند.

آقای اسماعیلی این مطلب را روز جمعه (۲۶ اردیبهشت) در گفتگو با برنامه «شناسنامه» بیان کرده و افزوده این اظهار‌نظر‌ها در عین حال «به معنای دخالت در نتیجه انتخابات نبود.»

منظور این عضو حقوقدان شورای نگهبان از این سخنان احمد جنتی دبیر این شورا است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به طور علنی از نامزدی احمدی‌نژاد حمایت کرده بود.

شورای نگهبان با وجود اعتراض‌های گسترده به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و به خاطر حمایت برخی از اعضای آن از نامزدی احمدی‌نژاد٬ رای به صحت آن داد که منجر به شلعه‌ور‌تر شدن اعتراض‌ها در آن زمان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقدامات و تصمیمات این شورا سال‌هاست با انتقاد‌های فراوانی روبروست. محسن اسماعیلی هم اعتقاد دارد برای رفع این مسئله باید صورت مذاکرات شورای نگهبان به طور علنی منتشر شود.

اسماعیلی گفته «اگر افکار عمومی در جریان کار شورای نگهبان قرار بگیرد مقدار زیادی از توهمات و انتقادات موجود رفع خواهد شد.»

وی افزوده «انتشار مشروح مذاکرات شورا واقعاً به نفع کشور است٬ اما بعضی‌ها نگرانی‌هایی دارند چراکه نگاه درستی به اطلاع رسانی ندارند.»

این عضو شورای نگهبان همچنین اظهار کرده مردم حق دارند از مذاکرات شورای نگهبان به خصوص درباره علت رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ آگاه باشند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود از رواج «تملق» و «چاپلوسی» در جامعه انتقاد کرده و به نامه ۱۰ عضو شورای نگهبان به احمدی‌نژاد در جریان خانه‌نشینی ۱۱ روزه وی سخن به میان آورده است.

وی افزوده «در این نامه به صراحت آمده بود که ما شما را تا زمانی رئیس جمهور مشروع می‌دانیم که نسبت به ولایت فقیه و اختیارات قانونی وی تمکین داشته باشید.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016