دوشنبه 29 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز فروش نفت به آفريقای‌ جنوبی و سريلانکا

مهر ـ مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران از آغاز صادرات نفت خام ايران به آفريقای جنوبی و سريلانکا به عنوان دو مشتری سنتی نفت ايران خبر داد و اعلام کرد: صادرات نفت به اين دو کشور فعلا به صورت تک محموله انجام می‌شود.

سيدمحسن قمصری در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت صادرات نفت خام ايران به سريلانکا و آفريقای جنوبی به عنوان دو مشتری سنتی طلای سياه ايران پس از توافق ژنو، گفت: صادرات نفت خام به اين دو کشور آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران با اعلام اينکه فعلا فروش نفت خام به اين دو کشور به صورت قراردادهای تک محموله انجام می شود، تصريح کرد: ايران مشکلی به منظور امضای قراردادهای بلندمدت صادرات نفت خام با سريلانکا و آفريقای جنوبی ندارد.

اين مقام مسئول با اشاره به تمديد قرارداد اکثر پالايشگاه‌های آسيايی خريدار نفت ايران در هند، چين، کره جنوبی، ژاپن و ترکيه، در خصوص صادرات ميعانات گازی ايران هم توضيح داد: در شرايط فعلی به طور متوسط روزانه ۳۰۰ هزار بشکه ميعانات گازی به کشورهای مختلف صادر شود.

قمصری درباره طرح جديد توقف صادرات ميعانات گازی ايران در آينده‌ای نزديک با ساخت پالايشگاه‌های جديد در عسلويه، توضيح داد: مشکلی برای توقف صادرات ميعانات گازی در صورت ساخت پالايشگاه و ايجاد محصولات با ارزش افزوده وجود ندارد.

به گزارش مهر، تا پيش از تحريم‌های بين‌المللی آفريقای جنوبی با واردات به طور متوسط ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام از ايران، بزرگترين مشتری نفتی شرکت ملی نفت ايران در آفريقا و نهمين خريدار بزرگ نفت صادراتی ايران در جهان بود.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که تا پيش از افزايش تحريم ها، آفريقای جنوبی حدود ۲۵ درصد از نفت وارداتی خود را از طريق ايران تامين می‌کند و اين کشور قاره سياه، جزء يکی از مشتريان قديمی نفت خام صادراتی ايران است.

با افزايش فشارهای بين‌المللی توسط آمريکا و اتحاديه اروپا و مشکلات متعدد در نقل و انتقال منابع ارزی حاصل از فروش نفت خام ايران توسط بانک‌های خارجی، صادرات نفت خام ايران هم به آفريقای جنوبی با مشکلاتی روبرو شده است.

گزارش‌های نيمه رسمی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۱ ميلادی، آفريقای جنوبی با واردات روزانه حدود ۹۸ هزار بشکه نفت خام از ايران پس از کشورهايی همچون چين، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکيه، ايتاليا، اسپانيا و يونان، نهمين مشتری بزرگ خريدار نفت ايران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016