شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اعدام شد

مه آفرید امیر خسروی متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی ایران، سحرگاه شنبه در زندان اوین تهران اعدام شد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


العربیه - خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر دارد که حکم محکومیت به اعدام مه آفرید امیر خسروی سحرگاه شنبه در زندان اوین، اجرا شده است.

34626_261.jpg
بنا بر این گزارش، «مه آفرید امیر خسروی به اتهام فساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخد میلیارد‌ها تومان وجوه غیر قانونی و شرکت در پول شویی و پرداخت رشوه، به اعدام محکوم شده بود.»

نام مه آفرد امیر خسروی برای اولین بار در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به عنوان متهم اصلی مطرح شد.

این پرونده که بزرگ‌ترین سوء استفاده مالی در تاریخ بانکداری ایران خوانده شده است.

مه آفرید امیر خسروی صاحب مجموعه «گروه امیر منصور آریا» است، متهم شده بود که از طریق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ایران به گشایش اسناد اعتباری به مبلغ صد‌ها میلیارد تومان اقدام کرده، بدون آنکه تمام یا دست کم بخش عمده‌ای از وجه این اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد.

در این پرونده نام شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و شماری از مسئولان مطرح شده است.

محمود رضا خاوری رئیس سابق بانک صادرات ایران که علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت کانادا را نیز دارد، از دیگر متهمان این پرونده است. هنگام اعلام کشف این اختلاس، خاوری برای شرکت در کنفرانسی در بریتانیا به سر می‌برد. او پس از آن به ایران بازنگشت و به کانادا رفت.

در این پرونده، چهار نفر به اعدام محکوم شده‌اند. به گفته قاضی ناصر سراج رئیس شعبه دادگاه انقلاب تهران مه آفرید خسروی، آقای (ب. ب) مشاور حقوقی مه آفرید، آقای (الف. ش) مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و آقای (س. ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام، رد مال و جزای نقدی محکوم شده‌اند. احکام این متهمان در دیوان عالی کشور تایید شده است.

او خود در یکی از جلسات دادگاه برخی از مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که در جریان کار‌هایش بوده و حتی خود آن‌ها معرفی‌نامه برای او صادر می‌کردند.

او گفته بود «همه آقایان باید بیایند و بگویند که بانک آریا را برای بحث تحریم ایجاد کردیم. جلسه بعد باید این آقایان یا خودشان بگویند، اصلا به بالا‌ترین مسئولان کشور بگویند که ما بودیم دستور این کار را دادیم یا اگر این کار را نکنند من اسامی آن‌ها را می‌گویم و اسامی همه این افراد را با مدارک مستند و دلیل و برهان دارم؛ چرا که شرایط تحریم وجود دارد. در واقع آن‌ها اصلا از من خواستند به دولت کمک کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016