یکشنبه 4 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگردان ويدئوی "هپی" هنوز زندانی است

يک منبع مطلع به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که ساسان سليمانی که گفته ميشود کارگردان ويديوی "هپی" در تهران بوده است، چند روز پس از آزادی ديگر افرادی که در ساخت ويديو مشارکت داشته اند، همچنان در زندان رجايی شهر کرج به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این منبع مطلع به کمپين گفت که به خانواده ساسان سليمانی گفته شده بوده که می تواند با وثيقه آزاد شود. اما روز ۳ خرداد (۲۴ می) پس از آنکه خانواده وی برای ارائه سند به عنوان وثيقه و آزادی او اقدام کردند، از آزادی او خودداری شده است.

او به کمپين گفت که در طی مدت بازداشت از خوابيدن او جلوگيری شده و هم اکنون از وضعيت جسمی مناسبی برخوردار نيست.

دوشنبه ۱۹ ارديبهشت (۱۹ ماه می)، شش تن از افرادی که در ساختن ويديويی به نام «هپی» که موسيقی خواننده آمريکايی ويليام فرل بر آن گذاشته شده بود، توسط پليس اخلاقی تهران دستگير و به ساختمان اين واحد پليس در خيابان وزراء تهران (خالداسلامبولی) انتقال داده شدند.

اين افراد روز چهار شنبه پس از نزديک به چهل هشت ساعت از همين ساختمان با توديع وثيقه هايی بين ۳۰ تا ۵۰ ميليون تومان آزاد شدند. ساسان سليمانی روز پس از دستگيری اين شش دستگير پس از مراجعه مامورين به خانه و ضبط رايانه شخصی و برخی ديگر از وسايلش در منزل دستگير شد.

در زمان بازداشت اين افراد بازجويان دستگيرشدگان را تحت فشار قرار دادند که مسئوليت تهيه ويديو را به گردن ساسان سليمانی بياندازند و بگويند که او آنها را فريب داده است.

منبع ياد شده به کمپين گفت که به خانواده آقای سليمانی گفته شده است که قرار است او را يک هفته در زندان نگه دارند و مامورين زندان گفته اند که هفته بعد برای ديدن او مراجعه کنند.

اما ساسان سليمانی، هنرمندی که گفته می شود کارگردان اين ويديو بوده است، همچنان در بازداشت به سر می برد. برای او وثيقه ای پنجاه ميليون تومانی در نظر گرفته شده بود ولی عليرغم تهيه وثيقه او همچنان در زندان به سر می برد.

ساسان سليمانی، ۳۳ ساله، کارگردان و انيماتور ايرانی است. وی دارای مدرک ليسانس کارگردانی و فوق ليسانس انيمشين است. وی همچنين کارگردان کليپ “سوسن خانم” از گروه موسيقی «بروبکس» بوده که پس از ساخت دستگير و مدتی را در زندان اوين سپری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016