سه شنبه 6 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵ وزارتخانه و سازمان مامور مبارزه با آلودگی هوا شدند

تهران - ايرنا - در جلسه مشترک کارگروه اجرايی مصوبه هیأت دولت برای مقابله با آلودگی هوا که با حضور نمايندگان تمام دستگاه ها و وزارتخانه های همکار در سازمان حفاظت محيط زيست تشکيل شد، متوليان اصلی اين اقدام مشخص شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش ايرنا از سازمان حفاظت محيط زيست، معاون محيط زيست انسانی اين سازمان در جلسه کارگروه مشترک کارگروه اجرايی مصوبه هيات دولت برای مقابله با آلودگی هوا گفت: هيات دولت راهکارها و برنامه اجرايی مدون کاهش آلودگی هوا را در هشت محور «سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مديريت حمل ونقل وتقاضای سفر، پايش و پيش بينی هوا، آموزش و اطلاع رسانی و زيرساخت های شهری» به تصويب رساند و تمام نهادها و سازمان های متولی امر مکلف و موظف به اجرای تعهدات تقرير شده در برنامه هستند.

سعيد متصدی درخصوص برنامه اجرايی مقابله با آلودگی هوا که در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ماه امسال به تصويب هيات دولت رسيد، توضيح داد: برنامه فعلی از چند منظر تفاوت های عمده ای با برنامه های گذشته دارد و در برنامه جديد تلاش شده تا نواقص برنامه های گذشته رفع شود.

وی يادآور شد: مهم ترين وِيژگی برنامه مصوب جديد اين است که برای هر اقدام، متولی خاص آن اقدام، زمان بندی دقيق اجرا و نوع فعاليت مورد نياز مشخص شده است و نهايتا ناظر اجرا، موظف به بررسی و نظارت بر حسن اجرای برنامه است.

متصدی با بيان اينکه برنامه جديد مقابله با آلودگی هوا در ۹ محور و ۳۵ بند تهيه شده است، افزود: به منظور ايفای درست مديريت يکپارچه برای حل موضوع، وزارتخانه های نفت، نيرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، امور اقتصادی و دارايی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان ملی استاندارد، سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، معاونت راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران مکلف به اجرای برنامه مصوب دولت به منظور مقابله با آلودگی هوا هستند.

اين مقام مسوول با ذکر اهميت تداوم جلساتی از اين دست در توالی زمانی مشخص، گفت: از اين پس کميته اصلی به منظور بررسی ميزان پيشرفت امور در هر وزارتخانه و نهاد با توالی زمانی يک ماهه به صورت گردشی در هر وزارتخانه تشکيل می شود و همچنين برگزاری جلسات کميته تخصصی به رياست يوسف رشيدی سرپرست مرکز تغيير اقليم و آب و هوای سازمان حفاظت محيط زيست نيز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: تمام دستگاه های اجرايی موظفند اعتبارات لازم برای تحقق اقدامات موضوع را در بودجه سنواتی خود پيش بينی کنند.

متصدی همچنين به شرح برخی از راه حل های موجود برای تأمين و فعال کردن اعتبار درون سازمانی پرداخت و نمايندگان وزارتخانه های حاضر در جلسه نيز ديدگاه ها و پيشنهادات خود برای اجرای هر چه بهتر برنامه های مصوب ارائه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016