سه شنبه 6 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيرباران پسر و دختر جوان به‌ اتهام ارتباط قبل از ازدواج

ایرنا ـ نيروهای طالبان پسر و دختر جوانی را در استان بغلان افغانستان به اتهام ارتباط قبل از ازدواج دستگير و در محاکمه ای صحرايی به اعدام محکوم و تيرباران کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا، امين الله امر خيل، فرمانده پليس استان بغلان در شمال افغانستان روز دوشنبه از تيرباران پسر و دختری جوان در اين استان به دست نيروهای طالبان خبر داد و گفت: نيروهای طالبان اين پسر و دختر جوان را که به منظور ازدواج با يکديگر ارتباط داشتند، دستگير و در يک محاکمه صحرايی به اعدام محکوم و سپس آنها را تيرباران کردند.

امرخيل گفت: عبدالرازق فرماندار خودخواند گروه طالبان در شهرستان «بنواندارب» استان بغلان اين دادگاه صحرايی را برپا و حکم تيرباران اين دو جوان افغان را صادر کرده است .

وی گفت: اجساد اين دو جوان افغان به خانواده های شان تحويل داده شده است.

پيش از اين نيز نيروهای طالبان در مناطق مختلفی از افغانستان با تشکيل دادگاههای صحرايی شماری از افغانها را به دلايل گوناگون محکوم به اعدام کرده اند.

چندی پيش اعضای گروه طالبان در شهر پلخمری مرکز استان بغلان يک دختر و پسر جوان را هم به اتهام داشتن ارتباط قبل از ازدواج، دستگير و تير باران کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016