دوشنبه 12 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توفان شن تهران را در تاریکی فرو برد (همراه با تصویر + ویدئو)

ایسنا ـ ابری قهوه‌ای رنگ و متراکم همراه با غبار غليظ لحظاتی پيش آسمان تهران را تيره کرد.

به گزارش ايسنا، طوفان شديد هم‌اکنون شهر تهران را درنورديده است. به طوری که در همين لحظات اوليه با شکستن شيشه‌ پنجره‌ها و درختان همراه شده است.

رییس اورژانس کشور گفت: در پی طوفان امروز 3 تن در پایتخت کشته شدند.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که در ۱۰ روز گذشته رعد و برق آسمان بسیاری از مناطق ایران را فراگرفته است، اما عصر روز ۱۲ خردادماه، باد شدیدی در تهران و شهرهای اطراف وزید. این طوفان موجب قطع برق در برخی مناطق از جمله بلوار فردوس در غرب تهران، بخش هایی از یوسف آباد و بزرگراه کردستان شده است.

البته سازمان هواشناسی پیش بینی باد شدید برای مناطق مختلف ایران کرده بود. احد وظیفه مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره طوفان امروز به خبرآنلاین گفت: پیش بینی ما برای برای رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بود.

toofanshen.jpg

به گفته او این باد شدید در آذربایجان غربی،‌ شرقی، زنجان،‌ قزوین،‌ البرز، قم و تهران وزیده است: کم کم استان های سمنان، خراسان شمالی و رضوی هم درگیر می شوند. درواقع تمام استان های دامنه رشته کوه های البرز گرفتار باد شدید و رعد و برق هستند.
وظیفه درباره گرد و خاکی که همراه با این طوفان مشاهده می شود هم گفت: گرد و خاک این باد در نتیجه همرفتی سیستم است. این گرد و خاک محلی است و از جایی نیامده.

به گفته او این باد تا دو ساعت آینده (حدود ۸ شب) ادامه دارد: در برخی ناطق سرعت طوفان به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت (۳۰ متر بر ثانیه) هم می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016