چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارزان‌ترين و گران‌ترين نقاط تهران در بازار اجاره

دنیای اقتصاد ـ کمترين درصد تغيير متوسط اجاره‌بها به اضافه ۳ درصد وديعه برای هر متر مربع در پاييز ۹۲ نسبت به تابستان ۹۲ به منطقه ۱۲ تعلق دارد زيرا درصد تغيير ۳/۰ درصد است.

۸۹ هزار و ۹۷۴ تومان بيشترين مبلغ اجاره بهای ماهانه به علاوه ۳ درصد وديعه پرداختی در پاييز ۹۲ برای اجاره يک متر مربع زير بنای مسکونی در منطقه يک تهران و همچنين ۲ هزار و ۲۵۰ تومان کمترين مبلغ اجاره بهای ماهانه به علاوه ۳ درصد وديعه پرداختی در پاييز ۹۲ برای اجاره يک متر مربع زيربنای مسکونی در منطقه ۲۰ تهران از سوی مرکز آمار اعلام شده است.

اين ارقام نشان می‌دهد سال گذشته بيشترين اجاره‌بهای ماهانه يک آپارتمان مسکونی در منطقه يک معادل ۸ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان و کمترين نرخ اجاره نيز ۲۲۵ هزار تومان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متوسط اجاره‌بها به اضافه ۳ درصد وديعه پرداختی برای اجاره يک متر مربع در منطقه يک در پاييز ۹۲، معادل ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان بوده است که منطقه يک نسبت به ساير مناطق ديگر از بالاترين «رقم متوسط» برخوردار است، همچنين متوسط اجاره‌بها در منطقه ۱۹ نيز از متوسط اجاره‌بها در ساير نقاط ديگر شهر کمتر بوده و در سطح ۹ هزار و ۲۵ تومان بوده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی مرکز آمار، بيشترين درصد تغيير متوسط اجاره‌بها به اضافه ۳ درصد وديعه در ازای هر متر مربع در پاييز ۹۲ در مقايسه با پاييز ۹۱ به منطقه ۳ تعلق دارد، زيرا اجاره‌بها به ميزان ۲/۲۷ درصد افزايش پيدا کرده است و علاوه‌بر اين کمترين ميزان تغيير متوسط اجاره‌بها به اضافه ۳ درصد وديعه در ازای هر متر مربع در پاييز ۹۲ در مقايسه با پاييز ۹۱ به منطقه ۱۸ مربوط می‌شود، چراکه اجاره‌بها در اين منطقه حدود ۵/۱۲ درصد افزايش يافته است.

به اين ترتيب در پاييز سال گذشته، در همه مناطق شهر اجاره‌بها رشد داشته است. از طرف ديگر مرکز آمار به مقايسه نرخ اجاره‌بها به علاوه ۳ درصد وديعه برای هر متر مربع در پاييز و تابستان ۹۲ پرداخته که کمترين و بيشترين تغيير به اين شرح است:

کمترين درصد تغيير متوسط اجاره‌بها به اضافه ۳ درصد وديعه برای هر متر مربع در پاييز ۹۲ نسبت به تابستان ۹۲ به منطقه ۱۲ تعلق دارد زيرا درصد تغيير ۳/۰ درصد است.

از سوی ديگر بيشترين درصد تغيير متوسط اجاره بها به اضافه ۳ درصد وديعه برای هر متر مربع در پاييز ۹۲ نسبت به تابستان ۹۲ به منطقه ۷ مربوط می‌شود. ۴ درصد ميزان افزايش اجاره‌بها طی اين مدت محاسبه شده است.

همچنين کليه مناطقی که نرخ اجاره بهای آنها به علاوه ۳ درصد وديعه برای هر متر مربع کمتر از ۳۰ هزار تومان اعلام شده است به مناطق ۱۵ تا ۲۰ و همچنين به منطقه‌های ۲۲ و ۷ مربوط می‌شود.

در حال حاضر آخرين گزارش رسمی مرکز آمار درباره اجاره‌بها به فصل پاييز سال گذشته مربوط می‌شود و هنوز نرخ‌های زمستان را اعلام نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016