چهارشنبه 4 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون حقوقی مجلس: مجازات حبس برای وازکتومی خلاف شرع و قانون است

سخنگوی کميسيون حقوقی و قضايی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد قانونی آزاد افراد را که مغاير با شرع و قانونی است سلب کند اين قانون خود مخالف شرع و قانون خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ميرهادی قره سيدروميانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به تصويب کليات طرح افزايش باروری در روز گذشته در صحن علنی مجلس گفت: همه بايد رهنمودهای مقام معظم رهبری را با توجه به افق ديد ايشان و به خصوص تاکيد بر بحث افزايش جمعيت مد نظر داشته باشند، اما قانون‌گذاری شرايط مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: يک سری حقوق به نام حقوق تمتعی وجود دارد که به طور مثال نمی‌شود افراد را از نظر قانونی و شرعی اجبار کرد که ازدواج کنند و در شرع و مکتب اسلامی وجود ندارد که کسی از چنين موضوعی منع شده باشد.

سخنگوی کميسيون حقوقی خاطر نشان کرد:‌ بنابراين اگر قرار باشد آزادی افراد که مغايرتی با شرع و قانون ندارد سلب شود قطعا مخالف قانون و شرع است. بنابراين تصويب چنين مواد و لوايحی نيز هر چند در نگاه بعضی‌ها موجب افزايش جمعيت شود، اما خلاف قانون اساسی و دين است. و قطعا مورد ايراد شورای نگهبان قرار می‌گيرد.

قره سيد روميانی در پايان اظهار کرد‌: تصويب کليات اين طرح در صحن علنی به اين معناست که نمايندگان در کل موافق اين طرح هستند، اما شايد برخی مواد آن و حتی کل مواد دارای ايراد باشد که اين موضوع در کميسيون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تغيير پيدا می‌کند؛ بنابراين اين طرح قطعا تعديل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016