شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پيش بينی صفار هرندی: در ۲۰۰ سال آينده ديگر از نسل ايرانی در روی زمين خبری نيست

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه نبايد حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاريم‌، گفت: زمانی از افرادی استفاده کرديم که ‌هم‌اکنون در کنار ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، کارشناس مسائل سياسی گفت: علاوه بر اين، برآوردها و تحليل برخی شخصيت‌های فرهنگی کشور از فرهنگ بسيار متفاوت بوده و فاصله برخی برآوردها از زمين تا آسمان است و کسانی قدرت و حکومت در دستشان بود که نگاه ويژه‌ای به مقوله فرهنگ داشتند، به گونه‌ای که حتی عده‌ای از اين افراد نه تنها در مقابل جبهه دشمن صفحه‌آرايی نکردند، بلکه برخی از کارهای آنان در امتداد دشمن بوده و حتی کارهای فرهنگی نيمه تمام دشمن را تمام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بيان کرد: نبايد حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاريم و فرهنگ را در معرض اين آمد و شده‌ای متعدد و متنوع قرار دهيم، در زمان‌هايی ما از افرادی استفاده کرديم که عده‌ای از مسئولان عالی حوزه فرهنگ ما هم اکنون در کنار کاخ ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند و يک معاون‌ همان آدم نيز در خارج از کشور الان برای ‌بی. بی. سی پادويی می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: ما بايد حوزه فرهنگ را از در معرض قرار گرفتن انتخاب اين افراد خارج کنيم و تدبيری بايد بالای سر حوزه فرهنگ باشد تا با فرماندهی حوزه فرهنگ، برای سالم‌سازی محيط‌های فرهنگی تلاش کنيم.

وی با اشاره به تغييرات اخير صورت گرفته در شهرداری تهران ادامه داد: در جاهايی محيط کارمان را بايد به گونه‌ای ترسيم کنيم که خانم‌ها احساس امنيت بيشتری کنند و در زمانی که عده‌ای حرکتی فرهنگی انجام می‌دهند، يک مرتبه جيغ‌های بنفشی در فضای رسانه‌ای پخش می‌شود، طوری که برخی‌ها می‌گويند بايد از شدت بی‌ربط بودن خود را به ديوار کوبيد و اعتنايی به اين حرف‌ها نگذاشت و متأسفانه برخی از اين افراد هم از مسئولان حکومتی هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تفسير موضوع جداسازی خانم‌ها و آقايان در محيط‌های اداری اذعان کرد: آيا همين آقايان درست می‌دانند که ناموسشان ۸ تا ۱۰ ساعت از عمر روزانه خود را در کنار يک مرد نامحرم در يک اتاق بگذارند.

وی ادامه داد: در آن محيط الفت و انس ذهنی و عاطفی پيدا ايجاد می‌شود و دائم گفت‌وگو می‌کنند و من معتقدم همه اين‌ها مورد سئوال است و اين چه سنخيتی دارد که يک زن و مرد نامحرم در يک اتاقی محرم کلام هم شوند و همين آدم‌ها، زمان اختلاط با همسرشان نصف و کمتر از همين زمان است.

وی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها و عدم فعاليت جبهه‌ای در حوزه فرهنگ ادامه داد: وقتی فرهنگ را به دست تک تيراندازی‌هايی می‌سپاريم که هر کدام يک هدف متفاوت را از ديگری نشانه می‌گيرند ‌همين رفتارهای غير جبهه‌ای وضعيت فرهنگی را به اينجا کشانده است.

صفارهرندی ادامه داد: برخی‌ها در جامعه به جای آنکه اصالت را به خانواده بدهند، به فرد می‌دهند و داشتن فرزند را نشان عقب‌ماندگی می‌دانند و با همين تفکرات، امروز نسل آينده در معرض تهديدات متعددی قرار گرفته، به گونه‌ای که پيش‌بينی می‌شود در ۲۰۰ سال آينده ديگر از نسل ايرانی در روی زمين خبری نباشد.‌

وی تصريح کرد: با همين آهنگ رشد جمعيتی که پيش رو داريم از سال ۱۴۲۰ روند کاهش جمعيت در کشور شروع می‌شود و تا سال ۱۴۵۰ جمعيت ما با همين آهنگ رشد به نصف جمعيت تقليل می‌يابد و با اين اوصاف جمعيت چنان پير و فرسوده می‌شود که نشاط و اشتهای عمل و خدمت ندارند‌.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016