پنجشنبه 5 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: ماهيت فيلترينگ را همه قبول دارند

•اروپا با فيلترينگ مانع نفوذ فرهنگ آمريکايی می‌شود

مهر ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه ماهيت فيلترينگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد مربوط به جزئيات است، اين اختلاف نظر حتی در بين کميته تعيين مصاديق فيلترينگ نيز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی در حاشيه امضای تفاهمنامه با معاونت علمی فناوری رئيس جمهور در لزوم استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ و هنر کشور تاکيد کرد و گفت: امروز با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می توانيم به تمامی خانه ها نفوذ کنيم و تاثير خود را از طريق برنامه های فرهنگی بگذاريم. بر اين اساس بايد به سمتی حرکت کنيم که با استفاده از شبکه های اجتماعی، برنامه ها و آموزه های قرآنی گسترش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نبايد وضعيت را به گونه ای رقم بزنيم که شبکه های اجتماعی فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشند.

وی با بيان اينکه در هر کشوری مسايل امنيتی وجود دارد و از طرف ديگر برخی سايتها مطالبی دارند که با فرهنگ و ارزشهای ما منافات دارد، گفت: ما نبايد اجازه دهيم با استفاده از اين مساله مردم را فريب دهند.

جنتی با اشاره به اينکه هر کشوری برای خودش محدوديت هايی دارد، گفت: امروز حتی در اروپا شاهد هستيم که از نفوذ فرهنگ آمريکايی رنج می برند و با فيلترينگ بخش های مختلف نمی خواهند اجازه دهند فرهنگ آمريکايی در کشورشان رخنه کند.

وی با بيان اين که ماهيت فيلترينگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد بر سر جزئيات است به طور مثال گروهی معتقدند وايبر بايد فيلتر شود و گروهی نيز موافق اين موضوع نيستند. اين اختلاف نظر حتی در بين کميته تعيين مصاديق فيلترينگ نيز وجود دارد اما نبايد در اين زمينه نظر شخصی افراد اعمال شود و طبق قانون بايد عمل کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016