شنبه 28 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: ۵ ميليون کاربر واتس آپ و وايبر داريم

خانه ملت - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ از تدوين آيين‌نامه جديد برای کميته تعيين مصاديق مجرمانه خبر داد و گفت: با تصويب نهايی اين آيين‌نامه فيلتر يا رفع فيلتر هر صفحه و سايتی با نظر اکثريت اعضا صورت می‌‌گيرد.
علی جنتی گفت: در گذشته مسئوليت رفع فيلتر و فيلتر کردن برخی سايت‌ها از اختيارات خاصی بود که به هياتی ۵ نفره سپرده شده بود که در اين باره تجديد نظر صورت گرفت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه از اين پس فيلتر و يا رفع فيلتر هر نوع صفحه يا سايتی بايد ضمن اخذ نظر ۱۳ عضو يا اکثريت اعصای کميته تعيين مصاديق مجرمانه صورت بگيرد٬ گفت: با در نظر گرفتن نظر اکثريت اعضا برای فيلتر يا رفع آن احتمال وقوع اشتباه در تصميم‌گيری‌ها به صفر می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با تاکيد بر اينکه اخذ نظر ۱۳ عضو کميته تعيين مصاديق مجرمانه چارچوب مناسبی در راستای اتخاذ تصميمات درست ايجاد می‌کند٬ گفت: هر چند که در بسياری از مسائل اتفاق نظر بين اعضای کميته به ويژه در مسائل مربوط به امنيت ملی کشور٬ عفت عمومی و مسائل اخلاقی جامعه ديده می‌شود اما باز هم برخی از آرای متضاد وجود دارد.

جنتی با بيان اينکه درخواست يکی از اعضای کميته تعيين مصاديق مجرمانه از اين پس منجر به رفع و يا فيلتر صفحه يا سايتی نخواهد شد٬ گفت: اگر اکثريت مطلق اعضا رای به رفع و يا فيلتر صفحه يا سايتی دهند اين موضوع اعمال خواهد شد٬ البته اين طبق آيين‌نامه‌ای است که در حال تصويب است.

او با بيان اينکه شکی در برخورد با صفحه‌ها و سايت‌هايی که ضد عفت عمومی جامعه باشد نيست٬ گفت: به طور مثال برخی شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی که به نوعی وابستگی به بيگانه ايجاد می‌کند و نوعی جاسوسی به شمار می‌روند فيلتر اين نوع سايت‌ها از مواردی است که مورد اتفاق نظر اعضا قرار دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ بعيد نيست برخی اختلاف سليقه‌هايی در اعمال فيلتر و يا رفع آن بين اعضای کميته تعيين مصاديق مجرمانه در زمينه‌های شبکه‌های ارتباطی باشد مانند وايبر٬ واتس آپ و شبکه‌های اجتماعی هم مانند فيس بوک و تويتر و امثال اينها وجود داشته باشد.

او با بيان اينکه بيش از ۴.۵ تا ۵ ميليون نفر از مردم در کشور از شبکه های ارتباطی چون وايبر و واتس‌آپ استفاده می‌کنند٬ گفت: در مورد فيلتر يا رفع فيلتر شبکه‌ها که مورد اقبال ميليونی مردم قرار گرفته بايد با احتياط برخورد کرد و تصميمات پخته‌تر و دقيق‌تری با حضور همه اعضای اصلی اين کميته گرفت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنين درباره آخرين وضعيت بررسی تماس تصويری رايتل در شورای عالی فضای مجازی٬ گفت: اين موضوع در حال بررسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016