سه شنبه 10 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت سارکوزی برای تحقيقات بيشتر درباره اتهاماتش

یورونیوز ـ مقامات قضايی فرانسه از بازداشت نيکولا سارکوزی، رئيس جمهوری سابق اين کشور برای تحقيقات بيشتر درباره اتهامش به فساد مالی خبر دادند.

بر اساس گزارش ها، آقای سارکوزی با احضار پليس قضايی، صبح روز سه شنبه برای توضيح در مورد پرونده فساد مالی در دفتر پليس قضايی “نانتر” در حومه شهر پاريس حضور يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين اقدام که يک روز پس از بازداشت وکيل مدافع او و احضار دو قاضی ارشد فرانسه صورت گرفت، می تواند چالشی جدی پيش روی آقای سارکوزی برای انتخابات سال ۲۰۱۷ ميلادی در پی داشته باشد.

گفته می شود، اين دو قاضی با افشای اسنادی، سارکوزی را در دستيابی غير قانونی به اطلاعات محرمانه درباره شنود تلفن همراه وی، ياری کرده اند.

دستگاه قضايی فرانسه به اين افراد مظنون است که سارکوزی را به ويژه در مورد پرونده دريافت پول از بتانکور در جريان روند بررسی ها قرار می دادند.

بر اساس مدارک به دست آمده، سارکوزی در ازای دريافت اطلاعات محرمانه به يکی از اين قضات وعده داده بود که برای کسب امتيازاتی در موناکو به او کمک خواهد کرد.

آقای سارکوزی متهم است که برای امور تبليغاتی اش در جريان انتخابات ۶ سال پيش از ليليان بتانکور، وارث شرکت لورئال هزاران يورو کمک مالی دريافت کرده است. وی اين اتهام را رد کرده است.

رئيس جمهوری سابق فرانسه با اتهامات ديگری از جمله کمک مالی معمر قذافی، رهبر سابق ليبی به تبليغات انتخاباتی در سال ۲۰۰۷ ميلادی نيز مواجه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016