شنبه 14 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پشت پرده اظهارات عجيب دو احمدی‌نژادی

اعتماد ـ عبدالرضا داوری چهره رسانه‌ای نزديک به احمدی‌نژاد و مديرمسئول سابق روزنامه شهروند در دولت دهم در صفحه فيسبوک خود نوشت: آقای روحانی عزيز، به اميد خدا شما دولت دوازدهم را به دکتر ما تحويل خواهيد داد. ما تنها بايد ۱۱۱۰ روز منتظر بمانيم.

روزنامه اعتماد، اظهارات روزهای اخير عبدالرضا داوری و علی‌اکبر جوانفکر - دو تن از ياران وفادار محمود احمدی‌نژاد - را مورد تحليل و بررسی قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«اعتماد» می‌نويسد: عزم احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت آنقدر جدی است که مطمئن هستند دولت بعدی از آن آنهاست. به روحانی پيام دادند و با اطمينان گفتند که قسم‌هايش خوف‌انگيز است اما دولت بعدی برای آنهاست. روزشمار گذاشتند و گفتند ۱۱۱۰ روز ديگر دولت از آن «دکتر» آنهاست. خط و نشانشان تکليف يک موضوع را اما به خوبی روشن کرد. مشخص شد که محمود احمدی‌نژاد نه‌تنها سودای بازگشت دارد که بلکه به انتخابات مجلس هم راضی نمی‌شود و تنها می‌خواهد به جايگاه قبلی‌اش بازگردد.

اطرافيانش تلاش زيادی کرده بودند که نقشه‌شان لو نرود اما کمی شتابزده جلو رفتند. در يک‌سالگی دولت جديد، نقشه‌شان لو رفت. حالا ديگر بازی «دوستی يا جدايی احمدی‌نژاد از مشايی»، «مراسم کوچک و محلی برای احمدی‌نژاد» و «حضور او در مراسم مختلف» روشن شد؛ تکه‌هايی از پازل بازگشت به پاستور که می‌خواهند طی ۱۱۱۰ روز باقی مانده آنها را کنار هم بچينند و از پله‌های پاستور بالا بروند.

محمود احمدی‌نژاد می‌خواهد بازگردد به جايی که هشت سال حضورش در آنجا مشکلات متعددی را برای دولت يازدهم پديد آورده است. در اين ميان اما از همين حالا دولت را متهم کردند که مشغول هدف‌گذاری‌های خاص برای انتخابات آتی رياست جمهوری است. دولت را متهم کردند که می‌خواهد جلوی بازگشت احمدی‌نژاد به جامعه را بگيرد. پروژه‌شان را به گونه‌ای جلو می‌برند که از همين حالا و در شرايطی که دولت مشغول حل مشکلات هشت سال اخير است، آن را با شوک هدف‌گذاری در انتخابات بعدی مواجه کنند. تهديد و اتهام‌های واردشده از سوی احمدی‌نژادی‌ها به دولت آن هم در يک‌سالگی اين دولت آنقدر عجيب است که باور آن قابل قبول نيست.

نخستين واکنش و شايد افشاکننده اصلی اين پروژه، عبدالرضا داوری بود؛ مردی که اطمينان عجيبی دارد که شرايط به نفع آنان در حال جلو رفتن است. بر اساس گزارش آريا، عبدالرضا داوری چهره رسانه‌ای نزديک به احمدی‌نژاد و مديرمسئول سابق روزنامه شهروند در دولت دهم در صفحه فيسبوک خود نوشت: آقای روحانی عزيز، به اميد خدا شما دولت دوازدهم را به دکتر ما تحويل خواهيد داد. ما تنها بايد ۱۱۱۰ روز منتظر بمانيم.

کمی آن طرف‌تر علی‌اکبر جوانفکر، يکی ديگر از افراد نزديک به محمود احمدی‌نژاد انتقادات تندی عليه رئيس‌جمهور مطرح کرد؛ اظهارات تندی که از همين حالا رئيس‌جمهور و همکارانش را مشغول برنامه‌ريزی برای انتخابات بعدی رياست جمهوری دانست.

وی با اشاره به قسم جلاله چند روز پيش رئيس‌جمهور برای تکرار نشدن مشکلات هشت سال اخير در کشور گفت: سوگند آقای روحانی بيش از هر چيز خوف‌انگيز به نظر می‌رسد و اين نگرانی را در ميان مردم و صاحبنظران سياسی به وجود آورده است که آيا دولت يازدهم به عنوان مجری انتخابات، از هم‌اکنون سرگرم برنامه‌ريزی و هدف‌گذاری‌های خاص در انتخابات آتی است؟ آيا می‌خواهد به هر قيمت ممکن از تحقق اراده و خواست مردم برای بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به صحنه مديريتی کشور جلوگيری کند؟ آيا سه بار سوگند جلاله رئيس دولت يازدهم برای تکرار نشدن دوران مشعشع دولت‌های نهم و دهم، شائبه برنامه‌ريزی دولت روحانی برای منحرف کردن اراده و خواست واقعی مردم و خدای ناکرده دست‌کاری در آرای مردم را به اذهان عمومی متبادر نمی‌سازد.

جوانفکر که خاطرات شيرينی از دوره مديريت احمدی‌نژاد دارد، در توضيح هدفش از طرح اين پرسش‌ها می‌گويد: طرح اين پرسش‌ها از آن جهت حائز اهميت است که خاطره شيرين دوران مديريت دکتر احمدی‌نژاد با وجود سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی از يک‌سو و ناکارآمدی و ناتوانی آشکار دولت يازدهم در اداره امور کشور با وجود همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها از سوی ديگر، اينک اذهان مردم را معطوف به بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به عرصه قدرت اجرايی کشور کرده است. اظهارات آقای روحانی را می‌توان صف‌آرايی زودهنگام در برابر اين مطالبه عمومی مردم تلقی کرد.

او اما دستورهای اخير روحانی برای بهبود شرايط کشور را «اشرافی» دانسته و گفته است: معلوم است که تا وقتی شاهد استمرار حاکميت تفکر مديريتی طبقه اشراف بر امور اجرايی کشور باشيم، شخصيت‌های ارزشمندی مانند دکتر احمدی‌نژاد با استفاده از دستگاه گسترده تبليغاتی وابسته به دولت و جريان‌های سياسی حامی آن، ترور شخصيت می‌شوند و تلاش مجدانه‌ای به عمل می‌آيد تا از ظهور مجدد چنين شخصيتی در صحنه مديريت عالی کشور جلوگيری به عمل آيد. برهمگان مبرهن شده است که چه قلم‌ها، زبان‌ها و دست‌هايی به کار افتاده‌اند تا به نمايندگی از سوی دولت مستکبر آمريکا و بالاخص رژيم صهيونيستی، از دکتر احمدی‌نژاد انتقام بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016