دوشنبه 16 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بلومبرگ: نهاوندیان به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل به نیویورک می رود

بلومبرگ نوشت: حسن روحانی رئییس جمهور ایران احتمالا رئیس دفترش را که تحصیلکرده آمریکا است، به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، به گفته ی دو دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل و یک دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامشان نبودند، روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان برای سفیری ایران در سازمان ملل است. نهاوندیان 60 ساله دارنده مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا است.

ایران گزینه ی پست نمایندگی در سازمان ملل را پس از پایان دور فعلی مذاکرات هسته ای معرفی می کند.

سوزان مالونی عضو برجسته اندیشکده بروکینگز می گوید: تصمیم روحانی برای معرفی نهاوندیان که نماینده ایران در مذاکرات با سیاستمداران آمریکایی بوده قصد او برای بهبود روابط با آمریکا را نشان می دهد.

وی می افزاید: نهاوندیان فردی است که به روحانی نزدیک است و این انتخاب بدین معناست که رئیس جمهور سرمایه گذاری بیشتری در سیاست خارجی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نهاوندیان سال گذشته به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران انتخاب شد. او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران و مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشنگتن در آمریکا گرفته است.

رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور ایران همچنین «کارت سبز» دارد که به او اجازه ی اقامت دائم و اشتغال و سفر به سراسر آمریکا را به او می دهد.

nahavandiannextUNrep.jpg

به گفته ی یک مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشد، دارندگان شهروندی آمریکا می توانند مناصب دیپلماتیک در سازمان ملل داشته باشند.

در سپتامبر 2013، نهاوندیان یکی از مشاورانی بود که روحانی را در سفر به نیویورک همراهی کرد.

از زمان قطع روابط تهران و واشنگتن، سفیر ایران در سازمان ملل بلندپایه ترین مقام ایرانی در آمریکا به شمار می آمده است.لئددول


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016