سه شنبه 17 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری: رسانه ها مجلس را مسخره کردند

ایرنا ـ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اين که رسانه ها نبايد به دنبال تيترهای جنجالی و گمراه کننده مردم باشند، گفت: برخی رسانه ها، مجلس را درباره طرح افزايش نرخ جمعيت و کاهش رشد جمعيت در کشور مورد تمسخر قرار دادند.

«علی مطهری» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا به تاکيد رهبر معظم انقلاب درباره امنيت ذهنی جامعه و تکرار نکردن صحبت های بی مبنا در برخی رسانه ها اشاره کرد و افزود: به رسانه ها و مطبوعات توصيه می کنم از تيترهای جنجالی اجتناب کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با يادآوری بررسی طرح افزايش جمعيت در مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال اين طرح برای افزايش نرخ باروری و جلوگيری از کاهش جمعيت تهيه شده است که می خواهد به نوعی از عقيم سازی های بی مورد جلوگيری کند.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس ادامه داد: درصورتی که برخی از روزنامه ها چنين تيتر زدند «مجازات زندان برای جلوگيری از بارداری» که چنين تيتری خنده دار است، زيرا اساسا جلوگيری از بارداری موضوعی نيست که بتوان درباره آن نظارت کرد و مجازات برای آن تعيين کرد.

مطهری تصريح کرد: رسانه ها اساسا اين موضوع را به شکلی منعکس کردند که مجلس مورد تمسخر قرار گيرد و مردم هم گمراه شوند، پس رسانه ها نبايد جنجالی و سياسی به موضوعات نگاه کنند و تيتر غيرواقعی بزنند و بيشتر به دنبال آگاهی بخشی به مردم باشند.

وی اظهار داشت: اگر در طرح افزايش نرخ جمعيت مجازات بحث محکوميت زندان قيد شده و اين مجازات مناسب نيست، بحث ديگری است که پس از مطرح شدن در صحن علنی اصلاح خواهد شد، اما اين گونه تيتر زدن و فضای جامعه را ملتهب کردن اقدام درستی نيست.

طرح افزايش نرخ باروری و کاهش رشد جمعيت در کشور در جلسه علنی روز سوم تيرماه ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی بررسی و کليات آن تصويب شد.

علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که از موافقان طرح افزايش باروری و پيشگيری از کاهش رشد جمعيت است، در آن جلسه اظهار داشت: ما قبول داريم که اين مساله بيش از جنبه های اقتصادی ، جنبه فرهنگی دارد و مردم بايد با اراده خود اين کار را انجام دهند اما مشکل اين است که اکنون بايد ببينيم موانع افزايش جمعيت چيست و آنها را برطرف کنيم.

برخی رسانه ها پس از تصويب کليات اين طرح چنين تيتر زدند: «حبس برای وازکتومی» يا «۲ تا ۵سال حبس برای پيشگيری از بارداری»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016