دوشنبه 23 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی دستگاه قضايی: دادگاه می‌تواند حکم ممنوع‌البيانی صادر کند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دادگاه می‌تواند حکمی مبنی بر ممنوع‌البيان شدن صادر کند که البته اين موضوع بستگی به محروميت‌های اجتماعی دارد که البته بسيار بسيار نادر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران مبنی بر اين که محاکم می‌توانند حکمی مبنی بر ممنوع‌البيان شدن صادر کنند گفت: بله، ممکن است. دادگاه می‌تواند چنين کاری را انجام دهد، البته بستگی به محروميت‌های اجتماعی دارد که قاضی می‌تواند آن را انجام دهد حال يا به عنوان تتميم يا به عنوان تکميل حکم و يا در پاره‌ای از موارد که تصريح شده چه محروميت‌هايی را می‌تواند صادر کند.

وی ادامه داد: البته اين موضوع بسيار بسيار نادر است و آن را کمتر مشاهده کردم اما در کل امکانش وجود دارد. همچنين در موارد خاص در قانون پيش‌بينی شده که قاضی در کجاها می‌تواند حکم محروميت‌های اجتماعی را صادر کند.

خبرنگاری با اشاره به سخنرانی آيت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران مبنی بر اين که دادگاه يکی از سران فتنه بر اساس درخواست‌ها عقب افتاده است از سخنگوی دستگاه قضا پرسيد که آيا اين موضوع را تاييد می‌کنيد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: البته آن طور که من متوجه شدم نظرشان يک فرد خاص است که آن فرد در يازدهم مرداد ماه دادگاهش تشکيل می‌شود. اين که دادگاه عقب بيافتد يا خير، بستگی به مجموع شرايط دارد، اما صرف درخواست دادگاه عقب نمی‌افتد.

وی در مورد آخرين وضعيت پرونده‌ی اخلال گران ارزی که سوال يکی ديگر از خبرنگاران بود گفت: اتفاق جديدی در اين رابطه رخ نداده است. اين پرونده دارای دو قسم بود که دو قسمت آن به دادگاه رفته اما هنوز منجر به صدور حکم نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016